فرماندار دامغان گفت: هدف مهم پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه پوشش گیاهی و حفظ آب و خاک است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر مجد فرماندارشهرستان دامغان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجردر بازدید و افتتاح پروژه آبخیزداری حوضه کلاته گفت: همزمان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی ازپروژه‌های مهم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در هشتمین روزاز دهه فجر افتتاح شد.

او افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه کلاته با حجم ۲۲۰۰ متر مکعب بند سنگ و ملات با اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های مهم قابل افتتاح در ایام مبارک دهه فجر بود.

فرماندار شهرستان دامغان  با اشاره به انجام پروژه‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز اگره، آستانه، شوراب و کلاته از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری حدود بر ۷۰ میلیارد ریال ابراز داشت: این پروژه‌ها ضمن ایجاد اشتغال، نقش مهم و زیر ساختی در حفظ آب و خاک داشته و زمینه سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کار را برای منطقه فراهم می‌کند.

مجد مطرح کرد: اثربخشی و اهداف مهم پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه پوشش گیاهی، ذخیره نزولات جوی و در نهایت حفظ آب و خاک، رونق تولید و کشاورزی برشمرد.

او افزود: طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی نه تنها به حفظ و احیای منابع طبیعی و توسعه فضای سبز کمک می‌کند بلکه منجر به توان افزایی جوامع محلی و مشارکت در پیشرفت و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان دامغان می‌شود.

فرماندارشهرستان دامغان با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری یکی از موثرترین روش‌ها برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است، بان کرد: توسعه و اجرای این طرح‌ها در سطح شهرستان با جدیت دنبال شود.

علی اصغر مجد عنوان کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و بیابان زدایی علاوه بر حفاظت از منابع آب و خاک از گسترش مناطق کانون‌های بحرانی شهرستان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.