شهر جهانی شوشتر میزبان مهمانان نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شوشتر از آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

علی محمد چهارمحالی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر درخصوص آماده سازی بنا‌های تاریخی و گردشگری در ایام نوروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هرساله قبل از آغاز تعطیلات نوروز، نظافت و مرمت سایت‌های اماکن تاریخی، همگام سازی تشکل‌های مردم نهاد، فعالین اجتماعی وآموزش راهنمایان گردشگر برای همکاری در نوروز انجام می‌شود.

او با اشاره به مرمت و پاکسازی ۱۰ بنای تاریخی و آماده سازی آنها برای تعطیلات عید افزود: با همکاری اداره محیط زیست و آموزش و پرورش تعدادی از سایت‌های بنا‌های تاریخی مانند بند خاک پاکسازی شد.

چهار محالی با اشاره به افتتاح موزه سنگی جدید درقلعه سلاسل در ایام نوروز بیان داشت: با همکاری پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر از تعدادی سنگ تاریخی دراین سایت رو نمایی می‌شود که همزمان چندین نمایشگاه عکس واسناد تاریخی نیز دراین قلعه برپا خواهد شد.

او اظهار کرد: دفترچه راهنمای بنا‌های تاریخی شوشتر تهیه شده و چند گزارش معرفی ابنیه شهرستان از طریق صدا و سیمای خوزستان پخش خواهد شد.

وضعیت هتل‌های شوشتر

به گفته رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شوشتر، همه هتل‌های سنتی شوشتر از جمله سرابی، افضل، طبیب پذیرای مهمانان در ایام عید خواهند بود و چندین هتل در دست مرمت هستند که ان شاءالله برای نوروز آماده می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر هتل‌های سنتی شوشتر هتل‌های دیگر نظیر هتل گرگر و فرهنگیان وخانه‌های مسافر نیز ظرفیت‌های خوبی برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی دارند.

او بیان داشت: با همکاری شهرداری و فرمانداری شوشتر اقامتگاه‌های مختلفی مثل خدمات رفاهی بین راهی را نیز تدارک دیده ایم.

علی محمد چهار محالی در ادامه گفت: در تعامل با آموزش و پرورش ۴۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است.

او اذعان داشت: علاوه بر راهنمایان محلی و افتخاری که دوره‌های آموزشی به صورت جامع به آنان داده شده و به صورت داوطلب آماده خدمت رسانی به مسافران هستند، راهنمایان بنا‌های تاریخی نیز در سطح بین المللی بوده و امسال تعدادشان افزایش خواهد داشت.

چهار محالی با اشاره به بازار‌های شهر جهانی شوشتر گفت: علاوه بر بازار‌ها و کار گاه‌های صنایع دستی و بافندگی سطح شهر، در سایت قلعه سلاسل نمایشگاه صنایع دستی خواهیم داشت و هم چنین بازارچه‌ای در کنار خانه تاریخی مستوفی وجود دارد که علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند از این مکان نیز بازدید کنند.

این مقام مسئول در خصوص بازارچه دائمی سرای افضل افزود: سرای افضل کاروانسرای تاریخی است که به بخش خصوصی واگذار شده و ۴۰ غرفه در این بازارچه صنایع دستی شوشتر را به نمایش می‌گذارند.

علی محمد چهار محالی با اشاره به همکاری با زندان گفت: برای به نمایش گذاشتن صنایع دستی زندانیان با زندان به تعامل رسیده ایم که ان شااله تولیدات زندانیان در معرض دید مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.