همزمان با ایام دهه فجر؛

۶۰ طرح اشتغال زایی کمیته امداد بروجرد به بهره برداری می رسند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: همزمان با ایام دهه فجر ۶۰ طرح خوداشتغالی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بروجرد به بهره‎برداری می‎رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کردعلیوند معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهارداشت  : این طرح‌ها در زمینه خدمات، صنایع دستی، دامپروری، شیلات و کشاورزی است که با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه اجرا شد.

او با اشاره به فعالیت اشتغال این نهاد در راستای توانمندسازی و تولید گفت: سیاست اشتغال در کمیته امداد مبتنی بر آموزش و ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک و زودبازده با ریسک پذیری کم است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان افزود: با اجرای این طرح‌ها کوچک و زودبازده، زمینه اشتغال ۶۰ نفر بطور مستقیم و ۷۰ نفر نیز غیرمستقیم فراهم می‌شود.

کردعلیوند ادامه داد: این طرح‌ها براساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوار‌های تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های خود اشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفا در زمینه کسب و کار برای افراد آموزش دیده اجرا می‌شود، اظهارداشت: حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

کردعلیوند با اشاره به برنامه توانمند سازی اقتصادی خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد افزود: درآمدپایدار و تضمین خرید محصولات صنایع دستی از اولویت‌های حوزه اشتغال این نهاد حمایتی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار