کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش ۲۵ درجه‌ای دمای هوا خبر داد و گفت: برف و باران در راه آسمان استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مازیار غلامی، کارشناس پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوای گیلان ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد سردتر می‌شود و با توجه به برودت هوا شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

او، با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت فردا در استان شاهد بارش شدید باران خواهیم بود، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش بینی هوا، در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در مناطق جلگه‌ای شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: کاهش محسوس دما و وزش باد شدید نیز از دیگر پدیده‌های جوی استان در این مدت است.

مازیار غلامی از رانندگان و مسافران خواست با توجه به برودت هوا و بارش برف در مناطق کوهستانی، از تردد غیر ضروری در این محور‌ها خود داری کنند و یا در صورت تردد حتما به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

او با هشدار به کاهش محسوس دما، از گلخانه داران، مرغداری‌ها و واحد‌های کشاورزی خواست تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خطرات ناشی از بارش برف و سرمازدگی بیاندیشند.

کارشناس پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: دریای خزر نیز از فردا تا روز سه شنبه مواج و طوفانی است و برای فعالیت‌های دریایی به ویژه صیادی نامناسب است.

مازیار غلامی گفت: همچنین برای روز چهارشنبه یخبندان شدید پیش بینی شده است که با رعایت موارد ایمنی می‌توان از هرگونه حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر دمای شهر رشت مرکز استان ۲۴ درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی هوا ۱۵ درصد است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.