خراسان جنوبی در سال ۱۵ روز آلاینده دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: استان به طور متوسط در سال‌های مختلف بین ۱۲ تا ۱۵ روز آلاینده دارد.

خراسان جنوبی در سال ۱۵ روز آلاینده دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی کفت: به طور متوسط در سال‌های مختلف بین ۱۲ تا ۱۵ روز آلاینده در استان داریم و میزان آلایندگی‌ها، با دستگاه‌های سنجش ارزیابی می‌شود.

او با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی‌ها میزان آلایندگی‌ها از دو روز بیشتر نشد، افزود: آلودگی هوا به طرق گوناگونی می‌تواند آثار زیان بار درازمدت و کوتاه مدتی بر سلامت انسان‌ها بگذارد.

اکبری بیان کرد: تاثیر آلودگی هوا بر افراد مختلف متفاوت بوده و آسیب پذیری برخی افراد مانند بیمار‌های قلب و عروقی، کودکان و سالمندان در برابر آلودگی هوا بسیار بیشتر از سایرین است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد: براساس استاندارد‌های بین المللی شش نوع آلاینده به صورت روزانه اندازه‌ گیری می‌شود که برخی از آن‌ها شامل مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، دی اکسید نیتروژن، ازن و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است.

او با بیان اینکه امسال دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا از محل اعتبارات ملی در نهبندان و سرایان راه‌اندازی شده است، افزود: این ایستگاه‌ها در مورد پایش ذرات معلق با قطر ۲.۵ میکرون که جذب خون می‌شوند و ماندگاری بسیاری در هوا دارند، فعالیت می‌کند.

اکبری با بیان اینکه با راه‌اندازی این ایستگاه، سه ایستگاه فعال در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها هرکدام بیش از یک میلیارد تومان هزینه دربرداشته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاریک ایستگاه معیوب در حال تعویض گفت: خراسان جنوبی استانی صنعتی نبوده و تعداد روز‌های آلاینده آن زیاد نیست.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار