بهره‌برداری از ۹ طرح بنیاد مسکن در شاهرود با اعتبار۱۱ میلیاردی

رییس بنیاد مسکن شاهرود گفت: این نهاد ۹ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی پارسا رییس بنیاد مسکن شاهرود با بیان این که بنیاد مسکن نخستین نهاد عمرانی پس از انقلاب اسلامی است، گفت: این طرح‌ها شامل بهسازی و اصلاح راه‌های روستایی، جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت است.

او افزود: امسال ۳۶۰ واحد مسکن روستایی ساخته و تحویل شده و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم ساخت ۸۰۶ واحد هدف گذاری شده بود که ۵۰۶ واحد ساخته شده و بقیه در حال ساخت است.

رییس بنیاد مسکن شاهرود در مورد مسکن مهر هم گفت: در پنج شهر بسطام، مجن، رویان، کلاته خیج و بیارجمند ۸۲۲ واحد ساخته و تحویل شد.

او مقاوم سازی خانه‌های روستایی را یکی از هدف‌های بنیاد مسکن خواند و گفت: در اجرای این طرح برای هر واحد مسکن روستایی ۴۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه ۱۵ ساله پرداخت می‌شود که تهیه نقشه‌های استاندارد و نظارت بر ساخت و ساز نیز برعهده کارشناسان این نهاد است.

پارسا گفت: برای اقشار کم درآمد روستایی تا سقف ۸۰ میلیون ریال و برای زوج‌های جوان نیز به همین مقدار وام بلاعوض برای ساخت خانه پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: برای کسانی هم که در حین ساخت خانه با کمبود اعتبار مواجه شدند، تا ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌گردد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود در مورد کمک به کسانی که خانه‌هایشان در حوادث غیرمترقبه خسارت دیدند، گفت: در بارش‌های فروردین امسال ۲۳۶ خانه روستایی آسیب دید که برای تعمیر هر واحد ۷۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۲۵ میلیون ریال نیز وام بلاعوض داده شد.

او با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مقاوم سازی خانه‌های روستایی ندارد، افزود: چهار سال گذشته برای چهار هزار و ۹۸۴ فقره تسهیلات در این خصوص پرداخت شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.