استاندار سمنان:

ظرفیت‌های استان برای رونق گردشگری معرفی شود

آشناگر با بیان اینکه میراث فرهنگی برای گردشگری برنامه داشته باشد گفت: ظرفیت‌های استان سمنان برای رونق گردشگری معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رضا آشناگر استاندار سمنان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های فرهنگی و آیین و رسوم مردم استان سمنان در کنار معرفی جاذبه‌های تاریخی در رونق گردشگری موثر است گفت: کاروانسرا‌ها و مناظر طبیعی استان سمنان ظرفیت مطلوب برای توسعه گردشگری است و لازم است برای استفاده از این‌ظرفیت‌ها مشکلات زیرساختی رفع شود.

او با بیان اینکه امروز ارتقای کاربری اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دارای اهمیت است، افزود: واگذاری اماکن تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی با اطلاع‌رسانی دقیق در سراسر کشور در دستور کار قرار داشته باشد.

آشناگر با بیان اینکه میراث فرهنگی برای گردشگری نیز برنامه داشته باشد، افزود: اداره کل میراث فرهنگی برای کویر نوردی در استان برنامه ارائه کند تا بتوانیم شاهد ارتقای ورود گردشگر به استان باشیم.

استاندار سمنان چشم‌انداز و هدف تعریف شده برای رونق گردشگری در استان سمنان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوط برای رونق گردشگری در استان ایده ارائه کنند.

آشناگر نقش شهرداری‌ها را نیز در جذب گردشگر بسیار حساس دانست و تصریح کرد: رنگ‌آمیزی و نوع چیدمان شهری در جذب گردشگر موثر است و شهرداران باید این نکته مهم را فضاسازی شهری مدنظر قرار دهند و میراث‌فرهنگی نیز در این زمینه برنامه ارائه دهد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.