امضای تفاهمنامه گردشگری بین شیراز، یزد و اصفهان

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز گفت: طی مراسمی به میزبانی شهر یزد، تفاهمنامه گردشگری بین سه شهر شیراز، یزد و اصفهان امضا و مبادله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی جعفری گردشگری گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده سه شهر یزد، اصفهان و شیراز در حوزه گردشگری و مشترکات فرهنگی بسیار بالایی که این سه شهر دارند، تفاهم‌نامه‌ای در راستای افزایش تبادلات حوزه گردشگری تنظیم و امضا شده که امیدواریم گامی در مسیر توسعه گردشگری باشد.

او ادامه داد: بشر در طول قرن‌های متمادی همواره به دنبال راهکار‌های برقراری تعامل بوده و در عصر امروز، گردشگری از مهمترین ابزار‌های تعامل فرهنگی به شمار می‌رود.

جعفری اضافه کرد: ایران اسلامی مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است و شیراز، یزد و اصفهان نیز از این امر مستثنی نیستند و همواره با بهره مندی از این جاذبه‌ها پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور و جهان هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهمنامه، شرایط بهتر و مطلوب‌تری برای گردشگران در این سه پایتخت فرهنگ و تمدن ایجاد شود.

با امضای تفاهمنامه گردشگری بین یزد، اصفهان و شیراز، مثلث گردشگری در کشور شکل خواهد گرفت.

معرفی ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی این کانون گردشگری به جهانیان، تقویت همکاری‌های مشترک، استفاده از تجارب توسعه گردشگری، تقویت زیرساخت شهرداری‌ها و راه‌اندازی مثلث طلایی گردشگری ایران از جمله مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

همچنین برگزاری هفته‌های گردشگری، برگزاری سمپوزیوم گردشگری، تبادل تبلیغات شهری به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری طرفین، برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای و حضور مشترک در نمایشگاه‌های بین‌المللی، از جمله موارد این تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری‌های یزد، شیراز و اصفهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار