در راستای تلاش‌های واشنگتن برای غارت نفت سوریه صورت می‌گیرد؛

ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در مناطق نفت‌خیز سوریه

آمریکا برای بدست آوردن جایگاه ثابت در مناطق نفت‌خیز سوریه، اقدام به احداث پایگاه‌های نظامی جدیدی در شرق و شمال شرقی این کشور کرده است.

ساخت تاسیسات نظامی جدید آمریکا در مناطق نفتی سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد آمریکا در حال ساخت تاسیسات نظامی جدید در مناطق نفت‌خیز شرق و شمال شرقی سوریه است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ارتش آمریکا به دلیل رویارویی با نظامیان روسیه در مناطق شرقی و شمال شرقی سوریه، با عجله در حال ساختن پایگاهی در نزدیکی شهر «تل براک» واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی حسکه است؛ منطقه‌ای که در نزدیکی میادین نفتی رومیلان سوریه قرار دارد.

به منظور ایجاد پایگاه، آمریکا هفته گذشته مقادیر زیادی تجهیزات و مصالح ساختمانی را از عراق وارد این منطقه کرده است. کامیون‌های حامل تجهیزات نیز از طریق گذرگاه مرزی «الولید» به سمت تپه براک تردد داشتند. ارتش آمریکا همچنین پرچم این کشور را در مرکز شهر تل براک برافراشته اشت تا پرواز‌های شناسایی بالگرد‌ها بر فراز این پایگاه را هدایت کند.

منابع آناتولی گفته‌اند آمریکا در نظر دارد از این پایگاه به عنوان یک ساختمان اداری برای نظارت و مدیریت تولید نفت در دیرالزور نیز استفاده کند.

اختلافات میان آمریکا و روسیه بر سر میدان‌های نفتی رومیلان در شمال شرقی حسکه ادامه دارد. خبرگزاری آناتولی پیشتر اعلام کرده بود سربازان آمریکایی از ورود گشت نظامی روسیه در مسیر منتهی به میدان‌های نفتی منطقه ممانعت کرده‌اند که به درگیری جزئی منجر شده است. تنش میان دو طرف زمانی رخ داد که سربازان آمریکایی از نیرو‌های روس خواستند تا به منطقه‌ای در شمال غربی حسکه بازگردند.

در اواخر اکتبر سال گذشته میلادی، ارتش روسیه گزارش تفصیلی درباره فعالیت‌های آمریکا برای قاچاق نفت در بخش شرقی سوریه منتشر کرد. این گزارش با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای نشان داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) و پیمانکاران خصوصی ارتش آمریکا در همکاری با شبه نظامیان کرد و شرکت‌های نفتی در حال خارج کردن نفت سوریه به ارزش ۳۰ میلیون دلار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sam
۲۲:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
چرا باید امریکائی ها به بهانه پایگاه ونظارت و مدیریت نفت در سوریه به ظاهر پایگاه نظامی احداث میکند اما نفت خام سوری ها را می‌دزدد وچپاول میکند اما باید منتظر نابودی خودشان به دست مسلمانان باشد چه سوری چه ایرانی چه لبنانی یاعراقی به هرحال این مسلمانان هستند که باید نابودشان کنند انشالله هرچه زودتر این اتفاق بیافتد امین .
Germany
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
جون میدن برا موشک های نقطه زن سپاه
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
دولت وارتش ونیروهای مردمی سوریه باید هرچه زودتربرکل خاک کشورشون مسلط شوندوبعد تکلیف قانون اساسی رویکباربرای همیشه روشن کنند تابهانه به هیچ احدی داده نشه آنوقت ازطریق قانونی ومجوز دولت سوریه وشناخته شدن نیروهای تروریست آمریکابعنوان نیروهای اشغالگر کارخیلی سهل آسان میشه حتی ایران هم میتونه پایگاههای این بی شرفها روخیلی تمیزنابودکنه مرگ بر امپیرالیسم آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم".
لبیک یا رسول الله ص .
السلام علیک یا اباصالح المهدی/ اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه .
والسلام وصلوات التماس دعا .
آخرین اخبار