برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در مهاباد

رئیس هیئت ورزش روستایی اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر جشنواره بازی‌های بومی محلی دیروز در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یونس رسولی رئیس هیئت ورزش روستایی اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر سومین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی محلی در سالن ورزشی دو هزار نفری این شهرستان برگزار شد.

او افزود: در این جشنواره، ۴۰۰ ورزشکار در قالب ۱۰ تیم از روستائیان این شهرستان در رشته‌های جورابین، دامه و تخته نرد با هم به رقابت پرداختند.

رسولی گفت: همچنین در این مراسم حضور گروه‌های هلپرکه (رقص محلی)، گروه نمایش و گروه موسیقی سنتی با آواز و ترانه‌های محلی فضایی شاد را برای حاضران و خانواده‌ها به‌وجود آوردند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را احیای بازی‌های بومی محلی و ترویج فرهنگ و ورزش عمومی و همگانی اعلام کرد و گفت: در پایان این مراسم به هر یک از تیم‌های برنده در بخش‌های مختلف جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد اضافه کرد: درحال حاضر بیش از یکهزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده رشته‌های بومی محلی در این شهرستان فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.