اسلامی مطرح کرد:

رشد یک هزار کیلومتری خطوط ریلی راه آهن تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک هزار کیلومتر خط ریلی جدید برای جا به جایی مسافران تا پایان سال افتتاح می‌شود.

اضافه شدن یک هزار کیلومتر خطوط ریلی راه آهن تا پایان سال/ راه اندازی خط دوم راه آهن در برخی از مسیر‌های پرترددبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۶ پروژه فنی و زیربنایی در حوزه حمل و نقل ریلی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی به عنوان وسیله‌ای برای رفاه و تردد مسافران است، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت‌هایی که در این حوزه صورت گرفته است نشان می‌دهد که جریان زنده‌ای برای توسعه وجود دارد و ما هدفمند برنامه‌های توسعه در حوزه حمل و نقل ریلی را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه باید برنامه‌ای مدون برای افزایش سهم ریل در حوزه‌های حمل و نقل به دست بیاوریم، گفت: برنامه‌های راه آهن را در سه محور دنبال می‌کنیم که اولین آن بازسازی و نوسازی و تسهیل در ناوگان بار و مسافر است که امسال یک حرکت متفاوتی را نسبت به سال گذشته در این حوزه انجام داده‌ایم.

اسلامی اظهار کرد: ما توانستیم امسال حرکت متفاوتی را برای نوسازی ناوگان انجام دهیم به طوری که زیرساخت‌های ریلی را طبق تعهد دولت به ۵ استان کشور وصل کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک هزار کیلومتر خط راه آهن را تا پایان سال اضافه می‌کنیم. احداث خطوط دوم و بهسازی و نوسازی خطوط ریلی را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او اظهار کرد: نظام جامعه لجستیک را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از نقاط اساسی و کلیدی ما در این حوزه نوسازی واحد‌های خطوط ریلی بوده است که از طریق آن می‌توانیم یک تردد آسانتر، با کیفیت‌تر و ایمنی را برای مردم تأمین کنیم.


بیشتر بخوانید: پرونده مسکن مهر در کل کشور تا پایان سال آینده بسته می‌شود / مسافران پرواز چین قرنطینه شدند


اسلامی یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با ایران خودرو و استقرار نظام جامعه لجستیک در این حوزه باعث می‌شود که قیمت تمام شده کالا برای این بخش بسیار ارزان‌تر تمام شود و این یکی از پروژه‌هایی بوده است، ۴۵ سال به دنبال راه اندازی آن بوده‌ایم و استفاده از ریل در حوزه جابجایی کالا به ویژه در بخش خودرو می‌تواند عدد قابل توجهی را در این حوزه کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خط ریلی اینچه برون که سال‌ها پیش توسط روسای جمهور چند کشور افتتاح شده بود به دلیل ساده‌ای امکان استفاده از آن وجود نداشت و پیچیدگی‌ها و موانعی بر سر راه این بخش وجود داشت که با همکاری متخصصان حوزه حمل و نقل ریلی این موانع از سر راه آن‌ها برداشته شد و ما توانستیم گام‌های بلندی را برای عملیاتی شدن این بخش برداریم.

او گفت: کیفیت بخشیدن برای خدمات مسافری و همچنین افزایش ایمنی از دیگر پروژه‌هایی بوده است که امروز در حوزه حمل و نقل ریلی به بهره برداری رسید.

اسلامی یادآور شد: بهره برداری از خط دوم راه آهن در برخی از پروژه‌ها با همکاری راه آهن تا پایان سال به افتتاح می‌رسد که از طریق آن شاهد افزایش راندمان سیر قطار‌ها می‌شویم.

وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: بسیاری از خطوط ریلی به دلیل فرسوده بودن باعث کاهش سرعت سیر قطار‌ها می‌شد که همی موضوع زمینه ساز افزایش خستگی مسافران می‌شد به همین دلیل با نوسازی و بهسازی این خطوط ریلی زمینه رضایت مسافران در این حوزه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار