دمای سیستان و بلوچستان ۱۰ درجه سردتر می‌شود

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از سه شنبه شب و روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی در استان دمای هوا به صورت موقت بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

دمای سیستان و بلوچستان ۱۰ درجه سردتر می‌شودعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی شرایط دمایی کنونی استان تا سه شنبه ادامه دارد، اما از سه شنبه شب و روز چهارنشبه با تقویت و نفوذ جریانات شمالی به استان به تدریج دمای هوا با کاهش محسوس همراه می‌شود.

او افزود: علاوه بر کاهش دما، وزش باد شدید و گردوخاک در سطح استان که از دیروز شروع شده است، سه شنبه شب و روز چهارشنبه تشدید شده و ضمن خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، احتمال بروز اختلال در تردد‌های جاده‌ای نیز وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه در استان فعال می‌شود و نواحی نیمه شمالی برخی نقاط مرکزی و نواحی جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ملاشاهی اضافه کرد: بارش‌های این سامانه در برخی نقاط منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و پرآب شدن رودخانه‌ها می‌شود بنابر این توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود.

او وزش تندباد‌های لحظه‌ای و وقوع صاعقه را از پیامد‌های دیگر سامانه بارشی پیش رو خواند و گفت: توصیه می‌شود با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرار گیری در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار