دریادار سیاری:

قوی بودن یعنی دشمن جرات تعرض و تهدید نداشته باشد/ نیروهای دفاعی با مراکز علمی ارتباط داشته باشند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: قوی شدن و قوی ماندن نوعی بازدارندگی و برای این است که دیگران ما را تهدید نکنند.

قوی بودن یعنی دشمن جرات تعرض و تهدید نداشته باشدبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و وحید احمدی،  رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد. 

در این مراسم برخی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از رؤسای پژوهشگاه‌های کشور برگزار شد. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم عقد این تفاهم‌نامه منشأ خیر و برکات باشد، اظهار کرد: از منابع علمی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها بیشتر در ارتش استفاده کنیم. 

او افزود: فرمانده کل قوا بر قوی شدن کشور  تاکید دارند البته قوی بودن به معنای این نیست که دیگران را تهدید کنیم، قوی شدن و قوی ماندن نوعی بازدارندگی و برای این است که دیگران ما را تهدید نکنند، جرات تعرض و تهدید نداشته باشند و در آن زمان صلح برقرار خواهد شد.

رئیس ستاد ارتش لازمه قوی شدن را تربیت نیروی انسانی توانمند مطابق با ارزش‌های انسانی و اعتقادی دانست و گفت:  برای تربیت این نیروها باید تلاش کنیم و  تجهیزات مناسبی داشته باشیم. 

سیاری خاطر نشان کرد: از چند سال پیش در زمینه تولید سلاح، تجهیزات و مهمات به این نتیجه رسیدیم که باید پیشرفت کنیم و به خودکفایی برسیم، زیرا دنیا در حال پیشرفت است و در این راه حتماً باید از توان علمی کشور بهره ببریم. با این رویکرد بود که اکنون به تانک، ناو نفربر و ناوشکن بومی و بسیاری تجهیزات دیگر دست پیدا کردیم. 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از گذشته هم ارتش با دانشگاه‌ها همکاری داشته است، گفت: پیش از این با 7 دانشگاه ارتباط داشتیم، اما آیا می‌توانیم بگوییم که ارتباط با دانشگاه‌ها نیاز نیست یا همان ارتباط کافی است.  برای قوی شدن باید سلاح و مهمات خوب داشته باشیم و باید علم روز داشته باشیم که بتوانیم سلاح خوب داشته باشیم و با تهدیدات به روز مقابله کنیم. 

او تأکید کرد: فرمانده کل قوا مستمر تأکید کرده‌اند که ارتش و نیروهای دفاعی باید با مراکز علمی ارتباط داشته باشند و افتخار داریم که اساتید و دانشجویان از علم بالا برخوردار شوند و توان علمی کشور را بالا ببریم.  از شرایط تحریم هم می‌توانیم استفاده کنیم و آن را به فرصتی برای خودکفایی، تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار