راهی برای کاهش جمعیت کیفری در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری در مازندران زمینه آزادی ۸۵۰ زندانی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از زندانیان زندان ساری گفت: این بازدید در راستای نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های قوه قضائیه از زندان‌ها و با هدف بررسی فعالیت‌های انجام شده در حوزه قضایی شهرستان و ساماندهی وضعیت زندانیان  صورت گرفت.

او افزود: در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری  با فراهم کردن زمینه‌های لازم ۸۵۰ زندانی آزاد شدند.

او هدف مهم از این بازدید‌ها را  پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان و دیدار با زندانیان از نزدیک می‌توانند در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گیرند و در چهارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم جهت حل و فصل مشکلات آنان را فراهم سازند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: مددجویان در این مدت که در ندامتگاه‌ها هستند باید تلاش کنند نگاه و رفتارشان به زندگی تغییر یابد وگرنه آزادی از زندان بدون ایجاد تحول رفتاری و اخلاقی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

او به موضوع صلح و سازش اشاره کرد و گفت: شورای حل اختلاف می‌تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار مفید و اثرگذارباشد که این امر با تقویت شعب شورای حل اختلاف زندان امکان پذیرتر خواهد بود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر تلاش در زمینه ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های منتهی به حکم قصاص افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در بین مردم ایران است می‌تواند با استفاده از ظرفیت صاحب نفوذان و صاحبان کلام در بسیاری از موارد  راهگشای مشکلات باشد.

او گفت: در پرونده‌های منتهی به قصاص باید اجرای احکام و شورا‌های حل اختلاف در جهت ایجاد  صلح و سازش تلاش کنند.

مسئولان قضایی استان، از همه بند‌ها و نیز امکانات رفاهی و خدماتی داخل بند بازدید و به همراه دیگر قضات با بیش ۴۰۰ مددجو گفت و گو و دستورات لازم قضایی صادر کردند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.