بررسی موضوع واریز وجه در ازای عضو کردن افراد در گروه کاندیداها

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: دادستان مرکز خراسان‌جنوبی به موضوع پیام‌های فضای مجازی با محوریت پرداخت وجه در ازای عضو کردن افراد به گروه‌های کاندیداها ورود پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: فهرست باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی در دوازدهم بهمن‌ماه به دادستان‌های خراسان‌جنوبی ابلاغ شد.

او افزود: همه ما واقف هستیم که ضریب نفوذ و بهره‌گیری از فضای مجازی فرصت‌های بسیار مطلوب و از طرف دیگر مخاطراتی را به همراه دارد.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه این پایش نیاز به هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط دارد، ادامه‌داد: این پایش در راستای حفاظت از حقوق کاندیداها، جلوگیری از شایعه‌پراکنی، پیشگیری از اطلاعات کذب و هم حراست از حق عموم مردم جامعه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: گاه مشاهده می‌کنیم که پیام‌هایی برای افراد در فضای مجازی ارسال می‌شود که فلان تعداد نفر را در یک گروه تبلیغ‌کننده کاندیدا عضو کنید تا مبلغی به حساب شما واریز شود که دادستان مرکز استان از طریق پلیس فتا به این موضوع ورود پیدا کرده است.

او گفت: بر اساس پیگیری‌های پلیس فتا مشخص شده که اصلاً چنین تراکنشی از چنین شماره حسابی اعلامی صورت نگرفته است.

وحدانی‌نیا اظهار کرد: بر این اساس ممکن است پشت چنین تبلیغاتی ربات‌ها و یا سایر اهداف نهفته باشد و از این منظر شهروندان باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: تلفن‌های متعددی از شهروندان داشته‌ایم که در زمینه سخنرانی کاندیدا‌های احتمالی در مناسبت‌های ملی و مذهبی، چون فاطمیه شرایط برای همه یکسان باشد که در مناسبت‌های بعدی باید این موضوع مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

همچنین در این ستاد مطرح شد که برگزاری مهمانی در یک رستوران توسط یک کاندیدا و بیان اهداف انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی، جلسات با متنفذین یک شهر برای جلب آرای انتخاباتی و ارتباط با برخی بزرگان با هدف انتخاباتی از تخلفات برخی نامزد‌های احتمالی در حوزه‌های انتخابی خراسان‌جنوبی بوده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.