۴ ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی زنجان بستر تولیدات سالم

۴ ایستگاه تحقیقاتی با هدف ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

۴ ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی زنجان بستر تولیدات سالمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان گفت: مجهزترین ایستگاه ارقام زیتون خاورمیانه در طارم، ایستگاه محصولات باغی در خیرآباد؛ ایستگاه پخش سیلاب قره چریان و ایستگاه مرکزی در جاده فرودگاه زنجان ۴ ایستگاه فعال تحقیقاتی در استان زنجان است.

مرادی افزود: همچنین دیگر طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی در دو پایگاه ،محصولات دیم در خدابنده ،گیاهان دارویی و پسته در ماهنشان صورت می‌گیرد.

او گفت: سالیانه نزدیک به ۱۳۰ طرح پژوهشی در استان زنجان اجرا می‌شود که نزدیک به ۳۰ طرح منجر به تجاری سازی، ترویجی و فناوری می‌شود.

مرادی طرح‌های در دست اجرا را در زمینه‌های مختلف باغی، زراعی، گیاه پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، اصلاح بذر و نهال، اقتصادی و اجتماعی، آبخیزداری و آب و خاک برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان هدف از اجرای این طرح‌ها را کاهش استفاده از سموم، مدیریت مصرف آب، تولید بذر با کیفیت و مقاوم، کمک به تولید محصولات فناورانه و مورد نیاز در بخش کشاورزی دانست.

مرادی همچنین تهیه بانک اطلاعات رودخانه‌ها و مسیل‌های استان زنجان، ساخت سد‌های زیر زمینی، احیا مناطق بیابانی، کلکسیون گیاهان دارویی، معرفی ارقام جدید غلات و حبوبات، اصلاح نژاد گوسفند افشار و تولید جوجه گوشتی بوقلمون را مهمترین طرح‌های تحقیقاتی در دست اقدام مراکز تحقیقاتی اعلام کرد.

او مدت زمان اجرای طرح‌های تحقیقاتی این مرکز را ۳ سال اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها با همکاری محققان و اعضای هیئت علمی این مرکز اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.