مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از مسدود شدن راه ارتباطی ۲۴۰ روستای آذربایجان غربی داد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: بدلیل بارش شدید برف و کولاک،امروز راه ارتباطی ۲۴۰ روستا مربوط به شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، شاهین دژ، سلماس، چالدران، تکاب و تعدادی از روستا‌های واقع در جنوب استان مسدود شده است.

شکری با بیان اینکه علارغم سعی و تلاش عوامل راهدری در برف روبی و باز کردن راهها، هنوز راه ارتباطی روستا‌های مذکور مسدود می‌باشد و همچنان در تلاش برای راه گشایی هستیم.

او با اشاره به ورود امواج برف و کولاک و سرما از مردم خواست تا سفر‌های خود را به هفته‌های بعد موکول نمایند و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و یا در صورت سفر، خودرو خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی مجهز کنند و قبل از آغاز و هنگام سفر در طول مسیر با عوامل راهداری و پلیس راهور در ارتباط بوده و همکاری نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: هم اینک تردد خودرو‌ها در محور‌های ارومیه – اشنویه، سردشت - مهاباد، سردشت - مرز کیله، بوکان - شاهین‌دژ، شاهین‌دژ - تکاب، تکاب - ایرانخواه، تکاب - بیجار، نقده - ارومیه، نقده – پیرانشهر با مشکل رو به رو شده است و در ۲ محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) و محور پیرانشهر – تمرچین به علت کولاک جدید رانندگان با کاهش دید افقی مواجه هستند.

شکری در بخش دیگر سخنان خود از استقرار ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری در راهدارخانه‌های سیار و استیجاری استان خبر داد که با استفاده از ماشین آلات راهداری مشغول برف روبی و ارائه خدمات به شهروندان گرفتار در برف و کولاک می‌باشند.

او اضافه کرد: شهروندان علاوه بر سامانه ۱۴۱ از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز می‌توانند از وضعیت راه‌های مورد نیاز خود اطلاع یابند.

به گفته حبیب عبدلی مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی، بارش برف و کولاک و افت شدید دما تا اوایل روز پنج شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.