هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از نگاه AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال هفته اول بازی‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در منطقه غرب آسیا از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود و نمایندگان کشورمان نیز به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

پیش بازی هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از نگاه‌ AFC

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان رفت.

هفتاد و هشت روز پس از آنکه الهلال با شکست اوراواردز در سایاتاما به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ رسید، دور جدید این رقابت‌ها با انجام چهار بازی در گروه‌های A و B از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

قهرمان دوره قبل در دوبی بازی می‌کند، در حالی که در همان روز ۲ تیم تازه وارد اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می‌کنند.

گروه A

لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه فرانسو حریری اربیل رسیده و الشرطه عراق در اولین حضور خود در این رقابت‌ها میزبان استقلال ایران است. عراقی‌ها با رسیدن به فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۷۱، تاریخ افتخارآمیزی در فوتبال آسیا دارند.

در حالی که الشرطه به عنوان قهرمان عراق جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان کسب کرده بود، استقلال مجبور شد در ۲ بازی مرحله مقدماتی شرکت کند. استقلال کار را بسیار خوب انجام داد. این تیم در بازی اول مرحله مقدماتی دور دوم الکویت را ۳ - صفر برد و در پلی آف السیلیه قطر را ۵ - صفر در هم کوبید.

دیگر مسابقه این گروه بین تیم‌های الوحده امارات و الاهلی عربستان خواهد بود. این بازی در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی برگزار خواهد شد.

۲ تیم در مرحله یک هشتم نهایی دوره قبل از دور مسابقات حذف شدند. الاهلی عربستان به ابوظبی سفر می‌کند. الوحده نیز از بهترین شرایط و فرم برخوردار است و برای چهارمین بار متوالی به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است.

گروه B

الهلال قهرمان در مسابقه‌ای که جالب خواهد بود میزبان تیم تازه وارد شهر خودرو است. ایرانی‌ها با پیروزی ۲ بر یک مقابل الرفاع بحرین در مرحله مقدماتی دوم و پیروزی در ضربات پنالتی مقابل السیلیه قطر در پلی آف، راهی مرحله گروهی شده اند.

پیش بازی هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از نگاه‌ AFC

الهلال پس از کسب عنوان قهرمانی قدرتمندتر شده و خود را در صدر جدول لیگ برتر عربستان سعودی می‌بیند.

در دیگر بازی این گروه پاختاکور میزبان الاهلی امارات خواهد بود. الاهلی نایب قهرمان سال ۲۰۱۵ پس از ۲ سال غیبت در لیگ قهرمانان به این رقابت‌ها برگشته است. پاختاکور هم سال ۲۰۱۹ در مرحله گروهی حذف شده بود.

گروه C

در تکرار مسابقه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، ۲ تیم قدرتمند الدحیل و پرسپولیس در گروه C روز سه شنبه در دوحه به مصاف هم می‌روند.

۲ سال پیش، این پرسپولیس بود که پیروز شد و به فینال رسید، اما مقابل کاشیما آنتلرز باخت. اما با چندین تغییر در هر ۲ تیم، از جمله در سطح مدیریتی، احساس تازه‌ای نسبت به این بازی برجسته وجود خواهد داشت.

در دیگر بازی این گروه الشارجه امارات میزبان التعاون عربستان است. شارجه در تنها حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا، صدرنشین گروه خود شد، اما در مرحله یک چهارم نهایی توسط سئونگنام اف سی حذف شد. التعاون اولین بار در سال ۲۰۱۷ در این رقابت‌ها حاضر شد. تنها ماجراجویی قاره‌ای قبلی آن‌ها با حذف در مرحله گروهی به پایان رسید.

پیش بازی هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از نگاه‌ AFC

گروه D

العین قهرمان فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ میزبان باشگاه سپاهان ایران است، در حالی که السد قهرمان سال ۲۰۱۱ برای بازی برابر النصر به ریاض سفر می‌کند.

العین میزبان به دنبال پاک کردن خاطرات سیاه سال ۲۰۱۹ است. در آن سال آن‌ها بدون پیروزی در گروه خود حذف شدند. آن‌ها از آن زمان به بعد خود را با خرید امثال کودیو لابا بازیکن ملی پوش توگو تقویت کرده و پدرو امانوئل، سرمربی پیشین التعاون را به خدمت گرفتند.

بازی ریاض هم تکرار بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی سال گذشته است که النصر با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد، اما در نهایت السد بود که پس از ثبت پیروزی ۳-۱ در بازی برگشت در دوحه، به نیمه نهایی صعود کرد.


بیشتر بخوانید:

 سپاهانی‌ها در غیاب ولسیانی راهی امارات می‌شوند

چالش کرونا به لیگ قهرمانان آسیا رسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.