رئیس اتحادیه آفریقا: باید از جنگ‌های نیابتی در این قاره جلوگیری شود

سیریل رامافوسا، رئیس جدید اتحادیه آفریقا از کشور‌های این اتحادیه خواست در برابر تلاش‌ها برای دامن زدن به درگیری‌ها ایستادگی کرده و از شعله‌ور کردن جنگ‌های نیابتی جلوگیری کنند.

سیریل رامافوسا، رئیس جدید اتحادیه آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، رئیس جدید اتحادیه آفریقا از کشور‌های این اتحادیه خواست در برابر تلاش‌ها از بیرون قاره برای دامن زدن به درگیری‌های درون قاره آفریقا بایستند.

اجلاس سران اتحادیه آفریقا از روز یکشنبه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی با شعار خاموش کردن تفنگ‌ها و ایجاد فضای مناسب برای توسعه در حال برگزاری است و ریاست آن از عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر به  سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی رسید.

رامافوسا در سخنرانی خود گفت: «همه ما وظیفه داریم برای آفریقا صلح و رونق بسازیم. ما باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا کشور‌های خارج از قاره ما از دامن زدن به درگیری‌ها در آفریقا و شعله‌ور کردن جنگ‌های نیابتی جلوگیری کنند.»


بیشتر بخوانید:


رئیس جدید اتحادیه آفریقا دو هدف اساسی را که یکی پایان دادن به کشمکش‌ها در لیبی که به گفته او باید با تلاش خود آفریقایی‌ها حل و فصل شود و دوم اجرای توافق صلح در سودان جنوبی است، برای ریاست خود تعیین کرد.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی همچنین به برگزاری نشستی فوق العاده درباره منطقه تجارت آزاد در آفریقا و به موازات آن یک اجلاس فوق العاده در سطح سران اتحادیه آفریقا درباره خاموش کردن تفنگ‌ها در ماه مه ۲۰۲۰ دعوت کرد و گفت: باید معیار‌هایی برای تعیین محصولات مورد افتخار قاره آفریقا مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
اينو به آمريكاييا بگو كه اين جنگا رو شروع كردن
آخرین اخبار