عضویت در کتابخانه‌های عمومی کردستان رایگان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و پاسداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان رایگان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد عبدالملکی گفت: علاقه‌مندانی که برای اولین بار می‌خواهند عضو کتابخانه شوند و عضو‌های که سال‌های گذشته در کتابخانه‌ها فعال بودند امروز می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه عمومی مورد نظر خود در سراسر استان عضو شوند.

او افزود: ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی و ادبی در کتابخانه‌های عمومی با حضور اعضا و مشارکت اقشار مختلف مردم با محوریت دهه فجر از ۱۲ بهمن در استان آغاز و تا امروز برگزار شده که شامل نشست‌های کتابخوانی در مدارس و کتابخانه‌ها، نشست‌های تخصصی، نشست‌های قصه‌گویی، مسابقه انشا نویسی، رنگ آمیزی، نقاشی و طراحی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه حضور کتابداران در مدارس از جمله برنامه‌های مهم کتابخانه‌ها در ایام دهه فجر امسال بود، اظهار داشت: کتابداران با هدف معرفی کتابخانه‌ها و آشنایی دانش آموزان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

او یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتب با موضوع انقلاب اسلامی، فضاسازی تمام کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، روزنامه‌خوانی، استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی صاحب اثر در حوزه انقلاب اسلامی در برنامه‌هایی همچون گفتمان‌ها و نشست‌های کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام دهه مبارک فجر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه این برنامه‌ها در کتابخانه‌های روستایی نیز برگزار شد، تاکید کرد: ۲۸ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستا‌های این استان فعال است که ۱۵ مورد از این تعداد کتابخانه نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

عبدالملکی افزود: نقد کتاب، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات فرهنگی و هنری، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های استان به مناسبت دهه فجر است.

در حال حاضر ۵۰ کتابخانه نهادی و ۳۰ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده و اقتصادی در مخازن این کتابخانه‌ها موجود است و ۱۵۸ کتابدار نیز در بخش کتابخانه‌های عمومی استان فعال هستند و به علاقه‌مندان و مراجعه کنندگان خدمات ارائه کرده و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.