بارش برف همراه با کولاک شدید موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۷۰ روستا در مناطق مختلف شهرستان خلخال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،معروف خسروی ،سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت : بارش برف سنگین موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۷۰ روستا در سطح سه بخش مرکزی،شاهرود و خورش رستم این شهرستان شده وبا توجه به افزایش شدت بارندگیها تا روز چهارشنبه به همه اهالی روستاهای منطقه توصیه می شود تا زمان آرام شدن هوا  از مسافرت و تردد در راه‌های روستایی خودداری کنند.

او با بیان اینکه تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستایی هم‌اکنون ادامه دارد، افزود: با وجود بارش برف با تلاش راهداران راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی بین شهری این شهرستان برف‌روبی و بازگشایی شده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

خسروی با اشاره به بارش سنگین برف همراه با کولاک و یخبندان در گردنه الماس واقع درجاده ارتباطی خلخال - اسالم اظهارکرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در این گردنه از یک متر گذشته و کولاک برف موجب کاهش دید افقی رانندگان حتی به پنج متر در طول مسیر برف وکولاک این جاده  شده است .

او افزود: با وجود بازبودن این مسیر در حال حاضر تردد از گردنه الماس تنها با زنجیرچرخ و همراه داشتن لوازم گرمازای زمستانی و همچنین رعایت کامل احتیاط از سوی رانندگان عبوری امکان پذیر است .

 خسروی از گرفتاری ۵۰ خودرو در برف و کولاک در جاده خلخال ـ اسالم طی دیشب و پیش از ظهر امروز خبر داد و گفت: با تلاش چندین ساعته راهداران و ماموران پلیس راه خودروهای گرفتار در برف و کولاک به مسیر اصلی برگشته و رانندگان و سرنشینان آنها  به مقاصد خود هدایت شدند .

سرهنگ علیرضا صحبتی، فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم نیز از باز بودن راه‌های جنوب استان به جز راه ارتباطی خلخال - پونل در استان گیلان خبر داد و افزود: با وجود بارش برف در جاده  ارتباطی اردبیل - سرچم در حال حاضر این جاده با تلاش راهداران برف‌روبی و نمک‌پاشی شده و تردد خودروها در این مسیر در جریان است. 

او گفت:به علت بارش برف همراه با کولاک در منطقه آقکند درحوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی سطح جاده در این قسمت برفی و لغزنده و در برخی مواقع نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است.

سرهنگ صحبتی اظهار کرد:هم اکنون ماموران پلیس راه استان در جاده خلخال به اسالم استقرار یافته و از تردد خوردورهای فاقد زنجیر چرخ به سمت گردنه الماس جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.