حزب نتانیاهو اطلاعات شخصی ۶ میلیون اسرائیلی را فاش کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند به علت نقص در نرم‌افزار مدیریت آراء حزب لیکود، هویت و اطلاعات شخصی ۶ میلیون اسرائیلی در دسترس همگان قرار گرفته است.

افشای هویت بیش از۶ میلیون اسرائیلی از سوی حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، نرم افزار مدیریت آراء (Elector) استفاده‌شده از سوی حزب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دسترسی به اطلاعات شخصی بیش از ۶ میلیون اسرائیلی را برای تمامی کشورها آسان کرده است.

این اطلاعات شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، آدرس، جنسیت، شماره تماس و اطلاعات شخصی هر رأی دهنده می‌شود و با یک جستجوی ساده اینترنتی و بدون استفاده از ابزار خاصی در دسترس هستند.

همچنین گفته می‌شود اطلاعات شخصی نتانیاهو و دیگر سیاستمدارن اسرائیل نیز از طریق این نرم‌افزار فاش شده است.

پیش از این نیز در سپتامبر ۲۰۱۹  نقص‌هایی از این نرم‌افزار اعلام شده که بارزترین آنها قابلیت افزایش تعداد آراء حزب لیکود بود. با این‌حال، به نظر می‌رسد این حزب تمام این مسائل را نادیده گرفته و بار دیگر اطلاعات را در این نرم افزار بارگذاری کرده است.

لیکود با ادعای این که این نرم‌افزار توسعه‌دهنده خارجی است و برای چندین حزب کار کرده  تلاش کرد خود را تبرئه کند . سازمان حفاظت از حریم خصوصی افراد ادعا کرده در حال بررسی این افشاگری است.  

به نوشته هاآرتص احزاب سیاسی اسرائیل قبل از انتخابات اطلاعات شخصی رأی دهندگان را دریافت می‌کنند و مدعی می‌شوند که از حریم شخصی آنان محافظت خواهند کرد و اطلاعات آنها را در اختیار شخص سومی قرار نخواهند داد و بعد از انتخابات این اطلاعات را پاک خواهند کرد.

حزب لیکود تاکنون نسبت به این رسوایی سیاسی واکنشی نشان نداده است.

 هاآرتص با بیان اینکه  تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر تعداد افرادی که به این اطلاعات دست پیدا کرده‌اند بدست نیامده افزود این نرم‌افزار کاربران متعددی در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، روسیه و چین دارد. 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار