در گفت و گو باشگاه خبرنگاران جوان:

سرعت برف و کولاک در محور‌های شمالی به ۳۵ کیلومتر در ساعت رسید

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به وضعیت غیر عادی و برف و کولاک شدید در محور‌های شمالی به ویژه استان گیلان مسافران تا ۲۴ ساعت آینده از تردد‌های غیر ضروری بپرهیزند و حتما تجهیزات زمستانی و باک پر بنزین به همراه داشته باشند.
 
مسافران تا ۲۴ ساعت آینده از تردد در محور‌های استان گیلان بپرهیزند / سرعت برف و کولاک در محور‌های شمالی به ۳۵ کیلومتر در ساعت رسیدحیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا ۲۴ ساعت آینده تمامی مسیر‌های شمالی کشور از جمله استان گیلان درگیر برف و کولاک شدید است گفت: از مسافران تقاضا داریم تا ۲۴ ساعت آینده از سفر‌های غیر ضروری در این مسیر‌ها بپرهیزند چرا که امشب میزان برف و کولاک در محور‌های شمالی کشور بسیار بالا و شدید است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه برف در استان گیلان از شب گذشته آغاز شده هم اکنون در برخی محور‌ها از جمله آستارا، سراب و اردبیل و تمامی محور‌های استان‌های درگیر برف و کولاک هستند و تمامی محور‌ها سفیدپوش شده‌اند.

مطاعی افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی در برخی از روستا‌های استان گیلان درجه دما به زیر ۲۰ درجه زیر صفر می‌رسد و با توجه به آنکه تمامی محور‌های اصلی باز است، اما محور‌های فرعی و راه‌های روستایی ممکن است به علت برف و کولاک مسدود شوند بنابرانی از مسافران درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان در این محور‌ها تا ۲۴ ساعت آینده تردد نکنند.

او گفت: در صورتی که سواری‌ها وارد این محور‌ها می‌شوند حتما باید زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی داشته باشند و طبق توافقی که با پلیس راهور منعقد شده پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد به خودرو‌هایی که زنجیر چرخ و یا تجهیزات ایمنی ندارند نمی‌دهند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: حتما خودرو‌های سواری که وارد محور‌های برفی و شمالی می‌شوند باید باکشان پر باشد چرا که ممکن است وارد گره‌های ترافیکی بشوند و ۴ تا ۵ ساعت بمانند بنابراین باید حتما باک بنزین آن‌ها پر باشد تا بتوانند از وسایل گرمایشی استفاده کنند.

مطاعی گفت: طبق مشاهداتی که از طریق دوربین‌های نظارتی انجام می‌شود هم اکنون جاده منجیل و آزادراه قزوین – رشت درگیر کولاک شدید هستند و سرعت باد و کولاک در این محور‌ها حدود ۳۵ کیلومتر بر ساعت است که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مسافران می‌شود بنابراین حتما تا ۲۴ ساعت با توجه به تعطیلات پیش رو با تأخیر مسافران وارد جاده‌ها شوند.

او افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از فردا بعدازظهر سامانه‌های بارشی از این استان خارج شده و وارد استان گلستان می‌شود بنابراین اگر تا ۲۴ ساعت مسافران از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند شاهد وضعیت مناسب جوی خواهیم بود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سه ماه گذشته در آماده‌باش کامل قرار دارد گفت: در طی دو تا سه روز آینده با توجه به وضعیت اضطراری هوا تمامی ۱۲ هزار راهدار به ویژه در استان‌های شمالی کشور در حال آماده‌باش هستند و برخی از راهداران استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی کشور اعزام شده‌اند.

مطاعی گفت: سازمان راهداری تمامی تجهیزات و امکانات خود را در اختیار راهداران استان‌های شمالی قرار داده‌اند و حدود ۱۰ هزار ماشین‌آلات و تجهیزات در سراسر کشور در حال آماده‌باش هستند.

او گفت: تمامی راهدارخانه‌ها به ویژه در استان‌های شمالی فعال هستند و در صورت ایجاد مشکل برای خودرو‌های سواری و یا ناوگان‌های حمل و نقل عمومی به سرعت به وضعیت این مسیر‌ها رسیدگی می‌کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات بخش خصوصی هم در این ایام در آماده‌باش هستند و به کمک راهداران در استان‌های شمالی آمده‌اند و خوشبختانه تمامی تجهیزات خود را در اختیار راهداران قرار داده‌اند.

مطاعی افزود: برخی از محور‌های استان‌های دیگر از جمله همدان آذربایجان‌های غربی، محور‌ها درگیر بارش برف هستند، اما وضعیت غیر عادی بیشتر در استان‌های شمالی و محور‌های روستایی وفرعی این استان‌ها قرار دارد.

او در پایان تأکید کرد: مسافران از تردد سفر‌های غیر ضروری در محور‌های شمالی به ویژه استان‌های شمالی بپرهیزند و در صورت انجام سفر حتما با باک پر و تجهیزات زمستانی وارد این محور‌ها شوند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار