اسداله نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبودی در جوجه ریزی شب عید نداریم/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به میزان مناسب جوجه ریزی، کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه روند نزولی به خود گرفته است، افزود: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۳ هزار و ۲۰۰ تومان است و پیش بینی می‌شود که هفته آینده با کاهش مجدد قیمت به نرخ مصوب برسیم.

اسداله نژاد طبق روال همه ساله ازدیاد تقاضا برای خرید جوجه یکروزه را عامل اصلی نوسان قیمت در بازار اعلام‌کرد.

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: در حال حاضر قیمت ذرت به سبب کمبود عرضه با نوساناتی روبروست که به همین خاطر از مسئولان ذی ربط انتظار داریم که مشکل کمبود ذرت در بازار را مرتفع کنند تا با افزایش حجم مصرف دچار بحران نشویم.

وی قیمت کنونی هر کیلو ذرت را یک‌هزار و ۶۵۰ تومان و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد.

نرخ واقعی هر کیلو مرغ گرم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

این مقام‌ مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان‌ چشمگیر مرغداران طی ماه‌های گذشته است و چنانچه به این نرخ نرسیم، تولیدکننده متحمل زیان‌می شود.

نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به جوجه ریزی ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای ایام‌پایانی سال تولید به حدی است که نیاز بازار به طور کامل مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار