افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه سعدی شیراز

مرکز گذری کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه سعدی شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، مرکز گذری کاهش آسیب‌های اجتماعی منطقه سعدی شیراز به بهره برداری رسید، این مرکز خدمات رایگان به معتادان در محل‌های تجمع مصرف کنندگان تزریقی و متجاهر مواد مخدر ارائه می‌دهد تا از شیوع برخی بیماری‌ها پیشگیری شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز در آیین بهره برداری از مرکز گذری کاهش آسیب در منطقه سعدی، هدف از برنامه‌های کاهش آسیب را، پیشگیری یا کاهش پیامد‌های منفی مصرف مواد مخدر دانست که می‌تواند بر روی فرد، خانواده و جامعه اثر بگذارد.

کیوان نیازی گفت: باهمه محدودیت‌های مالی موجود، امسال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال، در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علو پزشکی شیراز نیز در این مراسم گفت: استیجاری بودن مراکز گذری کاهش آسیب و به تبع آن، جابجایی مکرر، سبب سردرگمی مراجعان برای مراجعه و دریافت خدمات موردنیاز می‌شد که با پیگیری مستمر و همکاری ارگان‌های مرتبط، یک قطعه زمین به متراژ ۲۰۰ مترمربع به این مرکز اختصاص یافت.

عبدالرسول همتی علت انتخاب کانکس برای ساختمان «مرکز گذری کاهش آسیب سعدی» را امکان جابجایی کانکس به محل‌های تجمع مصرف کنندگان تزریقی و متجاهر با کمترین هزینه عنوان کرد.

او از خدمات رایگان این مرکز به توزیع سُرنگ، سَرسوزن، پَد الکلی، فیلتر، قاشق و ملاقه، جمع آوری سُرنگ‌های آلوده، توزیع کاندوم، پانسمان زخم و جراحات سطحی مراجعان، خدمات حمایتی شامل تغذیه، حمام و پوشاک، انجام آزمایش HIV، غربالگری سل و بیماری‌های مقاربتی، برنامه‌های آمـــوزشی و مشاوره و ارایه خدمات دارویی با آگونیست آستانه پایین اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.