نشست امنیتی اردوغان در پی افزایش تنش با سوریه

رئیس‌جمهور ترکیه نشستی امنیتی را برای بررسی چگونگی پاسخ به حمله ادعایی نیرو‌های سوریه به نظامیان ترکیه‌ای در استان ادلب برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شب گذشته ریاست نشستی امنیتی در آنکارا را به منظور بررسی گام‌هایی که در پاسخ به حمله نیرو‌های سوریه به سربازان ترکیه در استان ادلب باید برداشته شود، بر عهده داشت.

طبق اعلام برخی منابع در ریاست جمهوری ترکیه، قرار شد در خلال این نشست، مقامات ترکیه مقابله به مثل کنند تا خون این افراد به هدر نرود.

در این نشست همچنین تأکید شد: هیچ حمله‌ای نخواهد توانست در تصمیم ترکیه که در ادلب با هدف منع درگیری‌ها و برای تضمین امنیت مرز‌های خود و همچنین جلوگیری از وقوع موج مهاجرت جدید و رخداد فاجعه انسانی دیگر حضور یافته، خللی ایجاد کند.

در این نشست فؤاد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه و نیز مولود چاووش اوغلو و حلوصی آکار، وزرای خارجه و دفاع ترکیه به همراه شماری از مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور حضور داشتند.

دیروز وزارت دفاع ترکیه مدعی شد ۵ نفر از سربازانش بر اثر بمباران خمپاره‌ای ارتش سوریه در استان ادلب (که نیروهای سوری در پی آزاد کردن آن از چنگ تروریست‌ها هستند) به شهادت رسیده و ۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
به زودی جنگ بین سوریه و ترکیه شروع میشه. باید فشار مجامع بین‌المللی بر ترکیه زیاد بشود و گرنه با حمایت آمریکا ترکیه هم پر رو خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
چرا ترکیه دست از این کارای بی خودش بر نمی داره . رفته تو کشور سوریه تازه بهشون زور میگه کسی نیست بهشون بگه چرا از تروریست‌ها حمایت میکنه؟ چرا دوس نداره در سوریه صلح و آرامش برقرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
اقای اردوغان وسط این معرکه اول تکلیف خودت را با خودت مشخص کن حالا تا بعد برسیم سر موضوعات دیگر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
ترکیه حزب باد است
آخرین اخبار