کوهنورد گمشده در کوه‌های جم پیدا شد

کوهنورد جوانی که در کوه‌های مکو شهرستان جم گم شده بود، با تلاش امدادگران هلال احمر پیدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: صبح یکشنبه جوانی برای کوهنوردی به سمت ارتفاعات کوه مکو شهرستان جم عزیمت می‌کند و ساعت چهار صبح دوشنبه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم اعلام می‌شود که این کوهنورد گم شده است.

غلامرضا حاجیانی ادامه داد: بلافاصله و پس از دریافت خبر مفقودی سه گروه امداد کوهستان شامل ۱۵ نجاتگر با تجهیزات کامل به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه به دلیل مشخص نبودن موقعیت دقیق از فرد گمشده عملیات با دشواری رو به رو بود، تیم‌های هلال احمر با دو تیم   محلی به جستجوی میدانی پرداختند و پس از  ۱۲ ساعت جستجو و نجات، کوهنورد مورد نظر را پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: فرد مورد نظر دارای علائم حیاتی و هوشیاری بسیار پایینی است و تیم عملیاتی با اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت مصدوم، او را به مراکز درمانی منتقل کردند.

حاجیانی تاکید کرد: با توجه آب و هوای مساعد در استان، روزانه علاقه‌مندان زیادی برای تفریح و ورزش به کوهستان می‌روند که لازم است کوهنوردان بهترین مسیر‌ها را انتخاب کنند و از حرکت در دره‌ها و مسیر‌های صعب‌العبور بپرهیزند و از فرد راهنما در طول مسیر راهنمایی بخواهند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.