افتتاح ۴خانه هلال در شهرستان عسلویه

چهار خانه هلال جمعیت هلال احمر در شهرستان عسلویه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  به مناسبت دهه فجر، خانه هلال در شهر بیدخون و روستاهای عسکری، هاله و بندو در شهرستان عسلویه به بهره برداری رسید.

وحید شفیعی جانشین و مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور، در مراسم افتتاح چهار خانه هلال در شهرستان عسلویه گفت: خانه‌های هلال از جایگاه ویژه‌ای در جمعیت هلال احمر برخوردار است، زیرا تمام برنامه‌های جمعیت هلال احمر را  می‌توان در خانه‌های هلال اجرا کرد.

وحید شفیعی افزود:  تحقق اهداف جمعیت هلال احمر از طریق برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ارتقای آگاهی‌های عمومی در خصوص اصول و معیار‌های انسان دوستانه، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه از جمله اهداف تاسیس خانه‌های هلال است.

او ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های امدادی و کارگاهی، توانمند سازی و شناسایی علاقه‌مندان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستا‌ها و محلات از مهم‌ترین فعالیت‌های خانه هلال است.

جانشین و مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خانه‌های هلال به شکل مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، بیان کرد: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده انتخاب می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم گفت: خانه‌های هلال در شهر بیدخون و روستاهای عسکری، هاله و بندو با اعتباراتی از محل شهرداری و دهیاری‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

غلامرضا حاجیانی ادامه داد: با توجه به وقت طلایی در حوادث و کمبود نیرو‌های امدادی، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی دارند، و خانه‌های هلال نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎‌کنند.

او، از شهرداری بیدخون و دهیاری روستا‌های عسکری، هاله و بندو برای حمایت و در اختیار گذاشتن مکان برای فعالیت خانه هلال تشکر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.