دلیل گرفتارشدن مسافران در محور سراوان-رشت اعلام شد

رئیس پلیس راه استان گیلان دلیل گرفتار شدن مسافران در محور سراوان - رشت را عدم پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در جنوب استان اعلام کرد.

عدم پیش‌بینی بارش برف در جنوب، دلیل گرفتارشدن مسافران در محور سراوان-رشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس راه استان گیلان ، با اشاره به وضعیت راه‌های مواصلاتی استان اظهار کرد: به دلیل مسدود بودن محور امامزاده هاشم تا پلیس راه در رشت، مسافران از ساعت ۹ شب روز گذشته تاکنون در محور‌ها گرفتار هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون محور قزوین رشت در محدوده امام‌زاده هاشم تا پلیس‌راه بازگشایی نشده، افزود: این محور از سمت تهران (جنوب_شمال) به صورت یکطرفه بسته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه اکثر محور‌های مواصلاتی استان به صورت یکطرفه باز هستند، گفت: اغلب محور‌های برون‌شهری استان به صورت محدود باز هستند، اما مشکل اصلی تردد در جاده ترانزیتی قزوین به رشت است.

محمدپور با اشاره به انسداد محور‌ها و شریان‌های اصلی در سطح استان، بیان کرد: محور‌های اصلی شرق گیلان با بیش از یک متر برف، اسالم به خلخال، پونل به خلخال، فومن_ شفت_ سراوان کاملا مسدود هستند و مابقی محور‌ها نیز تنها به صورت موردی و بسیار محدود آمد و شد جریان دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا پلیس علیرغم هشدار‌های هواشناسی محور‌های ورودی و خروجی استان را کنترل و از تردد جلوگیری نکرده، گفت: هواشناسی هیچگونه پیش‌بینی مبنی بر بارش برف در محور‌های جنوبی استان نکرده بود و علی‌رغم فقدان پیش‌بینی سازمان هواشناسی ما با شدت گرفتن بارش‌ها از ورود خودرو‌های دیگر به استان در این محور جلوگیری کردیم.

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه هواشناسی پیش بینی بارش برف در محور‌های شرقی، مرکز و غرب استان را به ما اعلام کرده، تصریح کرد: هم پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر عدم بارش برف در محور‌های جنوبی استان بود و هم طبق رصد‌های صورت گرفته، بارش برفی از سمت کوهین استان قزوین به ما نرسیده بود، از این رو تعدادی از خودرو‌ها وارد استان شده و هم اکنون در این محور گرفتار شده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.