ورود اولین‌محموله اتومبیل از طریق راه‌آهن کرمانشاه

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: تعداد ۹۶ دستگاه اتومبیل شرکت سایپا از طریق قطار از مقصد تهران به کرمانشاه رسید که نوید بخش تقویت تجارت استان کرمانشاه و حتی استان‌های همجوار و نیز تسهیل در صادرات به عراق می‌باشد.

 راه‌آهن کرمانشاهبه  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در مراسم ورود اولین‌محموله اتومبیل‌های شرکت سایپا از طریق راه‌آهن کرمانشاه، ضمن اشاره به اهمیت خطوط ریلی در توسعه اقتصاد و تجارت استان گفت: تعداد ۹۶ دستگاه اتومبیل شرکت سایپا از طریق قطار از مقصد تهران به کرمانشاه رسید که نوید بخش تقویت تجارت استان کرمانشاه و حتی استان‌های همجوار و نیز تسهیل در صادرات به عراق می‌باشد.


معاون استاندار افزود: در تلاش هستیم که با تقویت واگن‌های باری، امکان انتقال محصولات پتروشیمی، فولاد و سایر محصولات تولیدی استان را به سایر استان‌ها فراهم کنیم و با تکمیل خط آهن کرمانشاه به خسروی و اتصال آن به راه‌آهن عراق و سپس سوریه، امکان صادرات بسیاری از محصولات کشور از طریق استان کرمانشاه به وجود بیاید که می‌تواند تحول بسیار بزرگی در توسعه اقتصاد، گسترش تجارت مرزی و تقویت صادرات استان ایحاد کند.


او با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه حمل و نقل اظهار داشت: در حال حاضر استان کرمانشاه از استان‌هایی است که هم دارای فرودگاه بین‌المللی، راه‌آهن، بزرگراه، راه‌های ارتباطی و مرز مشترک با دو قسمت عربی و کُردی است و این فرصت مناسبی است که از این ظرفیت‌ها، استفاده مطلوب ببریم.


حاتمی، ورود اولین محموله تولیدات شرکت سایپا از طریق راه‌آهن کرمانشاه را گام‌ مهمی در تبدیل کرمانشاه به استان پایلوت و پوشش دهنده استان‌های غرب کشور دانست و بیان داشت: از خصوصیات مثبت این اتفاق، کاهش خطرات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های حمل، امکان حمل فراوان‌محصول و کالا، امکان استفاده در همه فصل‌های سال بخصوص زمستان و نیز تقویت خطوط ریلی بخصوص قطارهای باری است و اینکه راه‌آهن کرمانشاه می‌تواند نیازهای استان‌های همجوار را نیز پوشش دهد.


او در پایان گفت: برای تقویت این موضوع، تلاش داریم که راه‌آهن کرمانشاه را در زمینه ظرفیت پارکینگ و انبار تقویت کنیم و امیدوارم با تداوم و گسترش حمل بار ، بخش دیگری از ظرفیت‌های راه‌آهن کرمانشاه تحقق یابد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.