"روز صفر"؛ فیلمی سرگرم کننده برای مخاطب

سعید ملکان در نخستین اثر سینمایی خود، دستگیری عبدالمالک ریگی را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فیلم "روز صفر" علی رغم شعاری بودنش، اما داستانی از جنس سینما است و روایتی درست از دستگیری عبدالمالک ریگی را روایت می‌کند، فیلمی در ژانر جاسوسی با الگوی شکار و شکارچی که امیر جدیدی در ایفای نقشش بخوبی برآمده نوید روز‌های روشنی را برای سینمای ایران می‌دهد.

همانقدر که امیر جدیدی در نقش مامور دستگیری عبدالمالک خوب از پس نقشش بر آمده، ساعد سهیلی در نقش ریگی بشدت ضعیف ظاهر شده.

سهیلی روز صفر کاملا پشت گریم حتی سنگینش کاملا مشخص است و شباهت او را با عبدالمالک ریگی تماشاگر متوجه می‌شود و حتی راکورد شیوه‌ی صحبت کردنش را خیلی جا‌ها از دست می‌دهد.

البته "روز صفر" با مشکلاتی نیز روبروست.

 "روز صفر"در آغاز تماشاگر را در معرض یک بمباران اطلاعاتی قرار می‌دهد، از کار اطلاعاتی در خارج از خاک ایران تا زندگی شخصی قهرمانش و تنهایی او و از دست رفتن خانواده، تا همدستی پلیس پاکستان با تروریست‌های تکفیری، استعمار کردن کودکان پاکستان در مدارس دینی برای آموزش دادن کار‌های نظامی و آماده‌کردنشان برای حمله‌های انتحاری و تروریستی که اطلاعات فراوانی را بر سر تماشاگر خراب می‌کند و این درحالی است که اصلی‌ترین عنصر تعلیق‌آمیز فیلم یعنی عملیات تروریستی گسترده‌ای که قرار است عبدالمالک در شهر‌های بزرگ ایران انجام دهد، مسکوت می‌ماند.

در جشنواره هجدهم فیلم شبی که ماه کامل شد نرگس آبیار با اینکه در درون داستان خود عبدالمالک ریگی را گنجانده بود، اما داستان آبیار عشق بود در بستر خشونت و روایت ملکان یک جدال پلیسی اطلاعاتی جذاب است از فرآیند دستگیری عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالله که از عهده کارش برآمده است.

فیلم "روز صفر" خوش ساخت از کار درآمده و اگر فراموش کنید که این فیلم قصه‌ی دستگیری ریگی و یکی از مهم‌ترین عملیات نیرو‌های امنیتی ایران در سال‌های اخیر باشد، یک فیلم تعقیب و گریزی به سیاق فیلم‌های بدنه‌ی هالیوودی از کار درآمده است.

بهرحال "روز صفر"در کنار شنای پروانه یا آبادان یازده ۶۰ از معدود فیلم‌های خوب جشنواره فجر امیال بشمار می‌رود که تماشاگر از دیدن آن راضی به خانه می‌رود و انتظار می‌رود در اکران سال ۹۹ نیز با استقبال مخاطبین مواجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار