ترمیم دندان بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در ۹ ماهه سال ۹۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امسال دندان ۱۴ هزار و ۳۵۶ دانش آموز ۶ الی ۱۴ سال، ترمیم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به  توزیع مسواک انگشتی به تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسواک برای کودکان زیر دو سال خبر داد و گفت: فیشور سیلانت هفت هزار و ۵۲۱ دندان دانش آموزان ۶ الی ۱۴ ساله نیز انجام شد.

دلشاد با بیان اینکه فیشورسیلانت به معنی مهر و موم کردن و بستن درز و شیار دندان است، توضیح داد: فیشورسیلانت ماده ترمیمی و همرنگ دندان است که توسط آن شیار‌های عمیق سطح جونده دندان‌ها پوشیده شده و بدین ترتیب شیار‌ها کم عمق می‌شوند لذا استفاده از این روش به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند.

او همچنین به ۱۸۰ هزار مورد توزیع وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ۶ الی ۱۴ ساله در دو نوبت شش ماهه و ۸۰ هزار و ۳۳۶ معاینه دهان و دندان دانش آموزان اشاره کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مورد اقدامات انجام شده در واحد مدیریت خطر بلایا و حوادث در سال ۹۸ گفت: امسال خرید تجهیزات زیستی برای تمامی شهرستان‌ها به مبلغ یک میلیارد ریال با تصویب هیات رئیسه دانشگاه انجام شد.

دلشاد برگزاری مانور‌های دورمیزی و عملیاتی (آمادگی در برابر زلزله، اطفاء حریق، برپایی چادر، چکاپ تجهیزات انبار بلایا، مرتب سازی انبار بلایا)، برگزاری کارگاه آموزشی مرتبط با برنامه‌های واحد مدیریت خطر بلایا و حوادث و اجرای برنامه ارزیابی ایمنی خطر واحد‌های بهداشتی (SARA) در تمامی سازه‌های بهداشتی استان را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست.

او  از خرید ملزومات لازم جهت فیکس سازی تجهیزات غیرسازه‌ای (SNS) برای تمامی شهرستان‌ها خبر داد و عنوان کرد: امسال برنامه پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت‌ها برای تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان (EOP) تدوین شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیمه کردن تمامی سازه‌های بهداشتی استان و پیگیری و دریافت خسارت وارده به ساختمان‌های بهداشتی سه شهرستان راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان، ناشی از بارندگی و سیل‌های فروردین ماه ۹۸ از طرف قرار داد بیمه به مبلغ حدودا ۸۴۰ میلیون ریال را از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.