آمار تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات در آذربایجان‌شرقی به ۳۵۸ نفر رسید

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آمار تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان به ۳۵۸ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آمار تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان به ۳۵۸ نفر رسید.

 راستگو گفت:۲۳بهمن ماه لیست قطعی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان اعلام و منتشر می‌شود.

او افزود: موضوع انتخابات یکی از سرنوشت ساز‌ترین مسایل در کشور است که باید با دید بسیار بالا و افق بسیار بلند به آن نگاه شود.

راستگو با بیان اینکه مجریان انتخابات بی طرف کامل در انتخابات هستند، گفت: وظیفه مجریان انتخابات اجرای کامل قانون بوده و هیچ یک از ناظران و مجریان انتخاباتی حق دخالت در انتخابات ندارند.

او گفت: به همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها توصیه و تاکید شده که بی طرفی باید در انتخابات لحاظ شود و هر موردی روی دهد اقدام قانونی انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: سلامت و امنیت انتخابات جزو وظایف حاکمیتی است و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس وظیفه ماست.

او گفت: بی طرفی کامل در انتخابات جزو وظیفه و رسالت اصلی ماست و هر آنچه که از صندوق‌های رای بیرون بیاید، خوانده و اعلام خواهد شد.

راستگو افزود: تبلیغات کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی از ساعات اولیه بامداد ۲۴ بهمن ماه جاری آغاز و تا ساعت ۸ صبح یک اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

او با تاکید بر لزوم مطالعه قانون جدید انتخابات به خصوص بخش تبلیغات این قانون توسط کاندیداها، گفت: بر اساس این قانون عکس کاندیدا‌ها باید در اندازه ۱۰ در ۱۵ سانتی متر بوده و سایر اوراق و آثار تبلیغاتی نیز باید در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر چاپ شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در قانون قبلی فرمانداران موظف به برخورد با تخلفات بودند، ولی بر اساس ماده ۵۶ قانون جدید مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد مستقیم با تخلفات و جرایم انتخاباتی هستند.

او از کاندیدا‌ها درخواست کرد تا طرفداران خود را در خصوص شرایط تبلیغات و باید‌ها و نباید‌های آن توجیه کنند و در روز اخذ رای از حضور در جلوی شعب جهت تشویق مردم به رای دادن به کاندیدای مورد نظر خودداری کنند، چرا که این عمل جرم است.

راستگوگفت: در سطح حوزه انتخابیه هر ستادی که فعال شود باید محل ستاد و مسوول آن به فرماندار و یا بخشدار اعلام شود، در غیر اینصورت خلاف قانون بوده و ممنوع است.

او افزود: بعد از پایان رای گیری اعلام نتایج فقط از سوی ستاد انتخابات انجام خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کاندیدا‌ها فقط شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود را به مردم اعلام کنند و از تخریب دیگر نامزد‌ها و یا بخشی از حکومت خودداری کنند که خلاف قانون است.

او افزود: بر اساس قانون شفافیت مالی در تبلیغات که ۶ بهمن ماه امسال تصویب و ابلاغ شده است، کاندیدا‌ها باید یک حساب بانکی جدید برای انجام امور مالی مربوط به تبلیغات‌های خود افتتاح و اطلاعات مربوط به این حساب بانکی را اعلام کنند تا در اختیار وزارت کشور و هیات نظارت قرار گیرد.

راستگو افزود: تمامی شرایط و مقدمات برگزاری انتخابات در استان فراهم است و هیچ گونه کمبود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.