برفروبی ۸۰۶ کیلومتر از محور‌های کوهستانی مازندران

۸۰۶ کیلومتر از محور‌های کوهستانی و شریانی مازندران طی ۴۸ ساعت گذشته برفروبی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به ورود توده هوای سرد به کشور در طی ۴۸ ساعت گذشته و بارش برف در محور‌های کوهستانی استان، ۸۰۶ کیلومتر از محور‌های کوهستانی اصلی و شریانی استان از راهداران با ۳ هزار و ۴۴۵ تن نمک و شن برفروبی شد.

او افزود:  در محور سوادکوه، ۱۵۰ کیلومتر از شیرگاه تا گدوک و با یکهزار و ۵۰۰ تن نمک، محور کندوان، ۱۸۶ کیلومتر از تونل کندوان تا مرزن آباد با ۱۱۵۰ تن نمک، محور هراز، ۲۴۰ کیلومتر حد فاصل وانا تا امامزاده هاشم ۴۵۰ با تن نمک، محور ارتباطی ساری - کیاسر حدفاصل اسکارد تا سه راهی فولاد محله به طول ۳۴۵ کیلومتر طی ۴۸ ساعت گذشته با ۲۳۰  تن نمک  برفروبی و نمک پاشی گردیدند.

نجفی گفت: این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

او افزود: در شب گذشته و به طور مستمر و بی وقفه ۳۳ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۵۰ راهدار در محور‌های مواصلاتی استان انجام وظیفه نمودند.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران طول محور‌های برفگیر مازندران را ۳ هزا رو ۷۰۰ کیلومتر اعلام و گفت: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محور‌های مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

او افزود: هموطنان عزیز در شرایط جوی فعلی حتما با به همراه داشتن امکانات و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ در محور‌های کوهستانی تردد نمایند.

مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محور‌های استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.