رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ:

حداکثر سرعت آزادراه تهران_شمال ۸۰ کیلومتر است

خادم گفت: حداکثر سرعتی که برای قطعه یک آزادراه تهران_ شمال در نظر گرفته شده ۸۰ کیلومتر است.

حداکثر سرعت آزادراه تهران_شمال ۸۰ کیلومتر استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نور الله خادم رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه افتتاح قطعه اول آزادراه تهران_ شمال در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی درباره سرعت مجاز عبور از این قطعه، گفت: حداکثر سرعتی که برای این مسیر در نظر گرفته شده ۸۰ کیلومتر و در داخل تونل‌ها ۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

او گفت: با توجه به شرایطی این آزاده راه و کوهستانی بودن برخی از این مسیر‌ها سعی کرده‌ایم حداقل سرعت را برای این مسیر در نظر بگیریم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ایمنی در این محدوده بسیار بالا است و هیچ مشکلی برای عبور خودرو‌ها وجود ندارد.

خادم اظهار کرد: پیش از افتتاح رسمی این آزادراه سعی خواهیم کرد تمامی پاسگاه‌های نیرو انتظامی و پلیس راهور را در طول این مسیر ایجاد خواهیم کرد و هم‌اکنون در زمان بهره‌برداری آزمایشی هم نیرو‌های پلیس راهور در این محدوده حضور دارند.

او افزود: ایمنی این مسیر مورد تأیید است و هیچ مشکلی برای افتتاح ۲ روزه آزمایشی هم وجود ندارد.

در ادامه منوچهر خواجه دلویی معاون بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کل مسیر تمامی روشنایی‌ها نصب شده و تهویه داخل تونل‌ها را هم تأمین شده است.

دلویی گفت: هیچ مشکلی برای روشنایی و یا تهویه وجود ندارد و مردم می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند.

او همچنین درباره منظر این آزادراه هم گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید سازه‌های عوارضی بسیار متفاوت‌تر از سازه‌های عوارضی دیگر است و به گونه‌ای طراحی شده که به صورت منحصر به فرد تنها برای این آزادراه باشد.

معاون بنیاد مستضعفان تصریح کرد: در این آزادراه کار‌هایی انجام شده است و همچنین سازه‌هایی احداث شده که نقش ایمنی در جلوگیری از ریزش دارد.

دلویی گفت: سازه ورودی منطقه یک آزادراه تهران_شمال چند منظوره است و نمای زیبا به ورودی آزادراه می‌دهد.

گفتنی است قطعه یک آزادراه تهران_ شمال امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید و امروز به دستور رئیس جمهور افتتاح آزمایشی آن امروز و فردا انجام می‌شود، همچنین طبق دستوری که ارائه شده ساعت تردد خودرو‌ها ۱۲ تا ۱۴ تعیین شده و خودرو‌ها تنها می‌توانند تا فردا عبور آزمایشی داشته باشند.

قطعه اول آزادراه تهران_شمال از انتهای آزادگان شروع و تا شهرستانک ادامه دارد و مسافران ظرف مدت ۲۰ دقیقه می‌توانند به شهرستانک برسند و صرفه‌جویی از زمانی که برای این مسیر در نظر گرفته حدود یک ساعت و نیم است.

بسیاری از خودرو‌ها از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز ترافیک‌های بسیار طولانی برای عبور از این قطعه ایجاد کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار