اجرای ۳ خوشه صنعتی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای ۳ خوشه صنعتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در کمیته راهبری خوشه‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای توسعه خوشه‌های کسب و کار در استان و حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، تاکنون ۳ فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان سنجی انجام چند خوشه صنعتی دیگر در دست اقدام می‌باشد.

او اجرای خوشه‌های صنعتی را یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان اردبیل برشمرد و بر نقش مهم آن در توسعه استان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های صنعتی تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری ذینفعان خوشه صنعتی با یکدیگر می‌باشد تصریح کرد: با ایجاد و اجرای خوشه‌های صنعتی، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در کنار یکدیگر هماهنگ شده و باعث بهره مندی هرچه بیشتر از خدمات یکدیگر می‌شود.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در ادامه بر نقش مهم خوشه‌های صنعتی در افزایش صادرات استان اردبیل تاکید کرد و ابراز داشت: خوشه‌های صنعتی می‌توانند در تامین زنجیره تولید و افزایش صادرات، کمک شایانی به توسعه استان اردبیل نمایند.

او ادامه داد: آموزش، بازاریابی و فعالیت‌های مشترک یکی از مولفه‌های اصلی اجرای خوشه‌های صنعتی است که در این راستا با تعامل با سازمان و ارگان‌ها می‌توان در پیشبرد اهداف خوشه صنعتی اقدامات موثرتری انجام داد.

در این نشست عاملین خوشه فرش و پلاستیک ضمن اراده گزارشی از وضعیت خوشه صنعتی، مشکلات پیش روی خوشه‌های استان را مطرح و خواستار مساعدت و همراهی سایر ارگان‌ها در این خصوص شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار