اجرای نیت یک میلیارد تومانی اوقاف در ساخت و تجهیز هنرستانی در قائمشهر

بیش از یک میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز هنرستان موقوفه علی‌نقی کنی در قائمشهر مساعدت مالی صورت گرفته است.

حجت الاسلام عبدالله ولی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر و سیمرغ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر،گفت: بیش از یک میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز هنرستان موقوفه علی‌نقی کنی طی سال‌های اخیر مساعدت مالی صورت گرفته است.

او در تشریح بخشی از عملکرد اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائم شهر و سیمرغ افزود: در ساخت هنرستان دخترانه مدرن فنی و حرفه‌ای موقوفه علی نقی کنی در ۲۶۰ میلیون تومان امسال کمک مالی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر و سیمرغ، گفت: ۱۷۰ میلیون تومان در بخش خرید و تجهیز لوازم کارگاهی، آزمایشگاهی و درسی هنرستان مدرن فنی و حرفه‌ای امسال کمک شد.

ولی نژاد افزود: در راستای اجرای نیات اجتماعی و کمک به بیماران و نیازمندان سطح جامعه اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر تنها در امسال توانست برای کمک به بیش از ۵۰۰ بیمار حدود ۴۰۰ میلیون تومان مساعدت کند.

او با اشاره به اینکه در راستای مساعدت به بیش از ۱۰۰ نیازمند کمک نقدی حدود ۱۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است، گفت:از این میزان کمک حدود ۷۰ میلیون تومان با معرفی از اداره بهزیستی، ۵۰ میلیون تومان با معرفی از کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۵ میلیون تومان بامعرفی از بیمارستان رازی قائم شهر که برای شناسایی بیماران و توان خواهان نیازمند اقدام می‌کردند، پرداخت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر و سیمرغ میزان کمک این اداره به حوزه‌های علمیه سطح شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را بیش از ۸۴ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی و ایام فاطمیه امسال حدود ۶۰ بسته تحصیلی دانش آموزان و معیشتی خانوار در اختیار خانواده‌های نیازمند سطح شهرستان قرار گرفته است.

ولی نژاد گفت: اداره اوقاف قائم شهر و سیمرغ در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان ابتدای امسال نیز ضمن اعزام نیرو‌های جهادی در قالب هیات‌های خادمین بقاع متبرکه و کارکنان اداره به شهرستان سیمرغ، ۱۰ میلیون تومان مساعدت مالی نیز پرداخت شده است.

او از اعزام ۳۲ نفر از زائران حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس در راستای اجرای نیات خیریه واقفین خبر داد و افزود: بیشتر این افراد برای نخستین بار به این سفر معنوی مشرف شدند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار