تحلیلگر اسرائیلی: تهدید‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها توخالی است

بن کاسپیت، نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی اعلام کرد تهدید‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها توخالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، یک نویسنده اسرائیلی با انتشار مقاله‌ای در پایگاه خبری- تحلیلی المانیتور با اشاره به تهدید‌های نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد تهدید‌های این رژیم علیه فلسطینی‌ها پوچ و توخالی است.

بن کاسپیت، نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی با انتشار مقاله‌ای در پایگاه خبری المانیتور نوشت: تهدید‌های نفتالی بنت توخالی است و اسرائیل به جز در جبهه اسرائیلی ایرانی در سوریه، در تمام جبهه‌ها خویشتنداری چشمگیری از خود نشان می‌دهد.

این تحلیل گر اسرائیلی افزود: کرانه باختری رود اردن شاهد تلاش‌های اسرائیل برای کنترل حملات مسلحانه اخیر است. در نوار غزه هم نفتالی بنت به بنیامین نتانیاهو، یک حلقه نجات به منظور تکمیل اقدامات جاری او برای جنبش حماس داد. این در حالی است که دمشق شاهد حملات هوایی به اهدافی در غرب پایتخت سوریه است که به کشته و زخمی شدن تعدادی افراد منجر شده است.

وی خاطر نشان کرد از بامداد همان روزی که طرح معامله قرن اعلام شد و همزمان با درخواست‌هایی برای الحاق (اراضی فلسطین) که اکنون در میان اسرائیل‌ها به ویژه جناح راست گرا شنیده می‌شود، سرزمین‌های فلسطین شاهد حملاتی علیه اهداف اسرائیل است.

این تحلیل گر اسرائیلی افزود: روشن است که نشانه‌های موجود مؤید نبود یک مقام مسئول پخته در میان طرفین است که ممکن است در آرام کردن اوضاع امنیتی موفق عمل کنند.

بن کاسپیت خاطر نشان کرد روشن است بنیامین نتانیاهو نگران انتخابات سرنوشت ساز برای خود است و کابینه اسرائیل عملا به وظایف دولتی خود عمل نمی‌کند و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با شرایط بسیار سختی روبه رو است. او به میراث شخصی خود بیش از اوضاع میدانی توجه دارد و طرف‌ها و بازیگران مهم و کارساز هم با چالش‌هایی مواجه هستند.

این تحلیلگر اسرائیلی گفت اقدامات خشونت آمیز در مناطق فلسطینی ماهیت نظامی ندارد، اما از فضای غالب در مناطق فلسطینی برای تحریک به خشونت استفاده می‌شود؛ به ویژه آنچه که از دفتر ریاست تشکیلات خود در رام الله صادر شد و محمود عباس با وجود تهدید‌ها و سخنانش، اما همکاری و هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف نکرده است.

در همین حال، یک منبع امنیتی بلند پایه اسرائیلی نیز گفت: شرایط و فضای کافی برای شروع انتفاضه جدید یا یک رشته حملات خشونت آمیز وجود ندارد؛ اما زمانی که محمود عباس، فلسطینیان را به حضور در خیابان‌ها و اعتراض‌ها دعوت می‌کند، مردم نیز به او پاسخ مثبت می‌دهند

وی تاکید کرد که همه این‌ها نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار می‌دهد تا نشان دهد که چقدر در دامی واقعی افتاده است؛ زیرا او به تازگی حمله به وزرای جنگ پیشین خود، از نتانیاهو گرفته تا لیبرمن را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار