هشدار مارین لوپن درباره فروپاشی اتحادیه اروپا

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه تأکید کرد اگر نهادهای اتحادیه اروپا همچنان به زندگی روزمره مردم کشورهای عضو بی‌توجه باشند، فروپاشی این اتحادیه حتمی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، بروکسل به یوروکرات‌ها (بروکرات‌های اروپا) هشدار داده اگر همچنان بدون حمایت شهروندان اروپایی به پروژه‌های اصلاحات ادامه دهند، اتحادیه اروپا از هم می‌پاشد.

این درحالی‌ست که پیش از این نیز بروکسل بارها هشدار داده که دوری نهادهای اتحادیه اروپا از مردم به فروپاشی پروژه‌های این اتحادیه منجر خواهد شد.

به نوشته اکسپرس، مارین‌لوپن، رهبر «جبهه ملی فرانسه» و از چهره‌های ضداتحادیه اروپا و راست‌های افراطی، پیشنهاد کرده کشورهای مهم اتحادیه اروپا می‌توانند به یکدیگر ملحق شوند تا جنبشی برای اصلاحاتی جدید، با هدف بازگرداندن رأی‌دهندگان اتحادیه اروپا به محور بحث‌های قاره‌ای ایجاد کنند. از نظر او با نادیده‌گرفتن شهروندان، بروکسل سقوط خواهدکرد.

لوپن در مصاحبه با یورو نیوز گفت: « مسلئه وجود یا عدم وجود اتحادیه نیست. نه مسئله این نیست... چون این رفتار به معنی دیکتاتور بودن است. بنابراین می‌توانیم هر لحظه مذاکره‌ای انجام دهیم، سازمانی (شبیه اتحادیه) تشکیل دهیم، تا احترام خود را دوباره بدست آوریم.»

او در ادامه افزود: « یک مسئله قطعی‌ است: اگر اتحادیه اروپا همچنان بدون مردم ادامه دهد، یا حتی علیه مردم رفتار کند، به نتیجه‌ای نخواهد رسید و پیامدی جز برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) نخواهد داشت.»

همچنین لوپن درباره برنامه‌های آینده خود برای دوباره شکل‌دهی اتحادیه اروپا، بازنگری کامل عملکردهای کمیسیون اروپا را برای قدرت بخشیدن به اعضای منتخب شورای اروپا پیشنهاد می‌کند.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت:« ما انتظار داریم کمیسیون به دبیرخانه فنی شورا تبدیل شود. از نظر ما تنها کسانی مشروعیت دارند که در شورا حضور داشته باشند. اما این شورا مطابق رأی‌گیری شکل می‌گیرد و بدیهی است که در این صورت، افردی انتخاب خواهند شد که نظراتی نزدیک به نظرات ما داشته باشند.»

این سیاستمدار فرانسوی، با آنکه سال گذشته به اتحادیه ملحق شده و در این مدت انتقادهای بسیاری از عملکرد بروکسل داشته است، تصمیم دارد برای ادامه حضور فرانسه در اتحادیه همه‌پرسی  انجام دهد. اما بر این عقیده است که  « ما در اتحادیه خواهیم ماند. من مطمئن هستم.»

او همچنین در گفت‌گوی خود، آلمان را اولین کشوری دانست که اگر اتحادیه اصلاح نشود، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار