آرای متهمان پرونده‌های اغتشاشات بزودی اعلام خواهد شد

رئیس کل دادگستری فارس گفت: اکثر آرای متهمان پرونده‌های اغتشاشات در استان صادر شده است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، در آیین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات فارس ضمن قدردانی از حرکت حماسی مردم فارس و شیراز در راهپیمایی ٢٢ بهمن امسال، اظهار کرد: رسانه‌ها اذهان عمومی را به سمت انتخاب شایسته و انتخابی که در پی حل مشکلات کشور است، سوق دهند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: نمایندگانی از استان وارد مجلس شوند که هم در تراز و شان این استان و هم متخلص به طهارت اقتصادی محض، عالم، بصیر باشند و به معنای واقعی مردم ۱۸ قاسم سلیمانی را از این استان راهی مجلس کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به دعاوی خانواده در استان اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه امسال در این حوزه با کاهش ۶.۵ درصدی مواجه بوده‌ایم، اما باز هم فارس از استان‌های پرطلاق کشور محسوب می‌شود که نیاز است مطبوعات در این باره نیز ورود کنند.

رئیس کل دادگستری فارس تأکید کرد: توقع است که مطبوعات این موضوع را دنبال کنند و اگر ایراداتی هم وجود دارد به ما منعکس کنند، چون گاهی علنی کردن بسیاری از مشکلات، تأثیر کمتری در حل آن‌ها دارد.

موسوی  بیان کرد: امسال ۵ پرونده مطبوعاتی در استان تشکیل شده که سه مورد آن تبرئه شده است.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: به دستور ریاست قوه قضاییه، جرائم سیاسی نیز در دادگاه مطبوعات رسیدگی می‌شود که در این باره جرم سیاسی در فارس بسیار کمتر از جرائم مطبوعاتی است.

موسوی به تعیین تکلیف و آزادی بیش از ٧ هزار زندانی در فارس از ابتدای سال تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: طرحی به سازمان زندان‌های کشور پیشنهاد کرده‌ایم که یک سوله و مکان قبل از ورود به زندان تعبیه شود تا برچسب زندانی به افراد نخورد و پایلوت اجرای این مهم هم استان فارس باشد.

او همچنین اعلام کرد که اکثر آرای متهمان پرونده‌های اغتشاشات در استان صادر شده است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون قضایی و سرپرست محاکم کیفری یک استان فارس نیز گفت: به طور میانگین سالانه یک یا دو پرونده مطبوعاتی در فارس تشکیل می‌شود که در بررسی آنها، یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در تشکیل پرونده قضایی، بی‌اطلاعی از قوانین و مقررات است نه سوء نیت افراد و رسانه‌ها.

محسن رجایی‌نیا، همچینن با بیان اینکه علاقمندی، دلسوزی و مشورت اعضای هیئت منصفه در تمام موارد دادگاه مطبوعات حاکم و راهگشا بوده است، گفت: با توجه به شرایط شغلی اعضای هیئت منصفه پیشنهاد می‌شود که رئیس کل دادگستری فارس، بسته‌های تشویقی مادی و معنوی برای آن‌ها پیش‌بینی کند.

در پایان نشست خبری امروز رئیس کل دادگستری استان؛ حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، حجت‌الاسلام محمدصادق محرابی، صابر سهرابی، حسن جوکار، مجید چیزفهم، امیر فتح پور، فروغی، عزیز پور عوض، محمدحسن تنگاب جهرمی، حسین واحدی پور و مصطفی مشفقیان به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات فارس مراسم تحلیف را به جا آورده و سوگند یاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.