دمای هوا در جم زیر صفر شد/ خلیج فارس همچنان مواج است

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده دمای هوا صبح امروز در جم به زیر صفر رسید و در همه ایستگاه‌ها نیز دما زیر ۱۰ درجه بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: صبح امروز کمترین دما با ۸. - درجه سانتیگراد از جم گزارش شد و در دیگر ایستگاه‌های استان هم دماها تک رقمی بودند به طوری که دمای هوا در اهرم و خورموج ۲، برازجان ۳، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه ۵، بوشهر ۶، دیر ۸ و خارگ ۹ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود از امروز روند کاهش دما در استان متوقف شود و از فردا (جمعه) و در هفته پیش رو دما روند افزایشی خواهد داشت.

او ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده کاهش نسبی سرعت وزش باد‌های شمالی در سواحل استان است، اما بر روی دریا به خصوص در مرکز خلیج فارس تا حدودی سرعت وزش باد قابل ملاحظه است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از یکشنبه هفته آینده جهت جریانات جنوبی خواهد شد و پیش بینی می‌شود سرعت وزش آن دوشنبه در قسمت‌های شمالی خلیج فارس به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

انصاری با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان گفت: آسمان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در طول روز وزش باد و در ابتدای صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود. 

او افزود: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در فاصله از سواحل جنوبی استان ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج دریا هم  ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فاصله از سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۱ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۲۴، جزر دوم ساعت ۱۷:۳۳ و مد دوم ساعت ۲۳:۰۷ رخ می‌دهد.

دمای هوا در جم زیر صفر شد/ خلیج فارس همچنان مواج است

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.