مخالفت مقتدی صدر با برگزاری تظاهرات ضد دینی در عراق

رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از تظاهرات ضد دینی به نام آزادی اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد عراق به میدانی برای افراط و تفریط تبدیل شود.

مخالفت مقتدی صدر با برگزاری تظاهرات ضد دینی در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای در صفحه توئیتر خود از تظاهرات ضد دینی در این کشور به اسم آزادی بشدت انتقاد کرد.

او اعلام کرد: تا دیروز صدای افراط‌گرایی، کشتار و بمب‌گذاری به اسم دین بلند می‌شد و امروز به نام دین، صدا‌های آزادی خواهی، برهنگی، اختلاط، مستی و فسق و فجور بلند شده است.

صدر ادامه داد: ما امروز ملزم هستیم که جلوی تبدیل عراق به قندهار از حیث افراط گرایی دینی و تبدیل آن به شیکاگو از حیث رهایی، بی بند و باری اخلاقی و همجنسگرایی را بگیریم. دو طرف بیمار هستند و عقل و قلب آن‌ها از امراض در امان نیست، همانگونه که خداوند فرمود "فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانو یکذبون".

رهبر جریان صدر تاکید کرد: ما باید با تمام ایمان، علم، اخلاق از دین، عقیده، اصول و روش تربیتی خود دفاع کنیم.

او گفت: بسیاری از طرفداران بی قانونی و آزادی به بهانه‌های واهی امروز ادعا می‌کنند قصد سرنگون کردن تمام احکام آسمانی و سرکشی علیه آن را دارند و تلاش می‌کنند تا جوانان را فریب دهند.

مقتدی صدر در ادامه بیانیه خود آورده است: آزادی و روشنفکری نباید به حد انتشار فحشا و منکر در جامعه برسد آنهم در میان جامعه عراقی که کشوری مقدس است.

او در پایان به افراط‌گرایانی که آن‌ها را «داعشی‌های تمدن و آزادی» خواند، توصیه کرد دنبال غرائز حیوانی و شهوانی خود نروند و افزود: ما در برابر توهین به دین، عقیده و وطن ساکت نخواهیم نشست و اجازه نخواهیم داد آثار دین را از بین ببرند، همانگونه که به اشغالگر اجازه نابودی عراق را ندادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار