تامین ارز بزرگترین جهاد در اقتصاد کشور

رییس دفتر رئیس جمهور تامین ارز را از بزرگترین جهاد‌ها در حوزه اقتصاد کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، واعظی رییس دفتر رئیس جمهور در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان گفت: می‌توانیم با فهم و درک شرایط کشورمان مشکلاتمان را در داخل حل کنیم و بهترین تجربه هم این ست که در تولید پیچیده‌ترین قطعات مورد نیاز صنعت کشور به همت متخصصان و مهندسان میهن به مرحله خود کفایی رسیده ایم

او افزود: گزارش‌هایی که در این جلسه داده شد در مجموع نشان دهنده این است که با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی کشور استان آذربایجان شرقی توانسته است مشکلات خود را در داخل با کمک مسئولان به نوعی حل کند و نگذارد این مشکلات تحت تاثیر دشمنان و تحریم‌ها سخت‌تر از این قرار شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تلاش می‌کنیم ارز تک نرخی باشد و دولت تصدی‌گری را کنار گذاشته و به بخش‌های خصوصی متکی باشد تا اقتصاد سالم شود، زیرا که دولت پناهگاه بخش خصوصی است.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: اقتصاد استان ما متکی بر بخش خصوصی است و با وجود همه فشار‌های به لطف خدا خم به ابرو نیاوردند تا جایی که هیچ واحدی امسال تعطیل نشده وحتی ۱۱۷ واحد تولیدی استان که تعطیل شده بودند به چرخه اقتصاد برگشتند.

پورمحمدی افزود: در صدور مجوز به بخش خصوصی در کشور در رتبه اول هستیم و با ۵۳ درصد افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته گام‌های موثری در اقتصاد استان برداشته شده است.

استاندار افزود: جلسات ستاد تسهیل استان به صورت مرتب برگزار می‌شود و ۴۷ درصد مصوبات آن به مرحله اجرایی رسیده است و تمام مجموعه عوامل استان تلاش داریم تا دوران سخت تحریم‌های ظالمانه را پشت سر بگذاریم.

جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با ارایه گزارشی از وضع تولید و اقتصاد استان گفت: در مجموع فضای اقتصاد استان بیش از اتتظارات است و تولید و تجارت هر دو در وضع مناسبی هستند چرا که هم در صنعت و هم کشاورزی و گردشگری با رونق مواجه هستیم.

او افزود: در برنامه توسعه صادرات استان حدود ۲/۸ میلیون دلار صادرات داریم که امید است تا پایان سال به ۳ میلیون دلار برسد و در بحث واردات نیز ۹۹۰ میلیون دلار واردات داشتیم و در حوزه سرمایه گذاری نیز در سال جاری ۶ مورد سرمایه گذاری خارجی با ۹۱ میلیون دلار انجام شده است.

جهانگیری افزود: در حوزه داخلی صنعت در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۳۸۵ مورد پروانه بهره برداری صادر شده که ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد همچنین ۱۲۰ هزار صنف در استان فعال هستند که متاسفانه بسیاری دارای پروانه فعالیت نیستند.

در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان استان مشکلات و دغدغه‌های خود را در بحث مالیات و دیگر حوزه‌ها بیان کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار