۲۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان تفت خلع ید شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در نه ماهه امسال، ۲۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان تفت با دستور مقام قضایی از دست متصرفان آزاد شد.

عزم جزم منابع طبیعی در برخورد با زمین خواران/ ۲۸ هکتار از اراضی ملی شهرستان تفت خلع ید شدسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، در نه ماهه امسال ۲۸ هکتار از اراضی ملی  شهرستان تفت را با دستور مقام قضایی از دست متجاوزین قلع و قمع و رفع تصرف کردند.

او با اشاره به رصد شبانه روزی مراتع و اراضی ملی استان یزد، اظهارداشت: در این مدت سه فقره پرونده چرای غیر مجاز برای ۴۰۰ واحد دام در شهرستان تفت تشکیل شده است.

سرهنگ مختومی اضافه کرد: همچنین در نه ماه امسال در شهرستان تفت پنج فقره  آتش سوزی به مساحت بیش از پنج هکتار  به وقوع پیوسته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در ادامه اظهارداشت: در مجموع در ۹ ماهه‌ی نخست امسال بیش از ۱۱۳ هکتار از اراضی ملی استان را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان آزاد کردند.

سرهنگ مختومی در پایان تصریج کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار