معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

سالانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان در ایلام ثبت می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت:سالانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان و ۳۰۰ مورد مرگ ناشی از سرطان در ایلام ثبت می‌شود.

سالانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان در ایلام ثبت می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛راضی ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با بیان اینکه میانگین ابتلا به سرطان حدود یک درصد جمعیت استان است، گفت: سالانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ مورد ابتلا به سرطان و ۳۰۰ مورد مرگ ناشی از سرطان در ایلام ثبت می‌شود.

 ناصری فر اظهار کرد: شایع‌ترین انواع سرطان در کل جمعیت استان شامل سرطان پستان، معده، پوست، کلورکتال یا روده بزرگ و مری است.

او یادآور شد: سرطان‌های پستان، روده بزرگ، پوست، مری و معده در بین زنان و سرطان‌های معده، پروستات، پوست، روده بزرگ و مری نیز در بین مردان به ترتیب دارای بیشترین شیوع هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: از سال ۹۶ غربالگری سرطان پستان برای تمامی زنان بالای ۳۰ سراسر استان ایلام و غربالگری سرطان روده بزرگ برای تمامی مردان و زنان بالای ۵۰ تا ۶۹ شهرستان ایلام انجام می‌شود.

 ناصری فر با بیان اینکه این غربالگری به صورت رایگان در تمامی مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، افزود: بر اساس برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امسال همزمان با سراسر کشور غربالگری سرطان سرویکس (دهانه رحم) نیز برای زنان ایلامی انجام می‌شود.

او تاکید کرد: برخی از انواع سرطان‌های شایع از جمله سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ قابل پیشگیری هستند و در صورت تشخیص زودهنگام حدود ۸۰ تا ۹۰ مرگ و میر ناشی از آن‌ها کاهش می‌یابد به همین دلیل در برنامه غربالگری وزارت بهداشت قرار گرفته اند.

ناصری فر در خصوص واکسن سرطان دهانه رحم نیز یادآور شد: واکسن این سرطان وجود دارد، اما بسیار گرانقیمت است و تنها توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، اما در برنامه سراسری غربالگری سرطان دهانه رحم قرار است این واکسن برای گروه‌های پرخطر و افراد دارای علائم تزریق شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تشخیص بیماری سرطان در مراحل ابتدایی باعث می‌شود نتیجه درمان مطلوب‌تر و میزان عود بیماری کم باشد، اضافه کرد: باید راه‌های ساده تشخیص سرطان خصوصا سرطان سینه در مناطق محروم و کم برخوردار به مردم آموزش داده شود.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.