خالدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مسمومیت ۱۶ نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک‌هفته

سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر مصدومیت با گاز منوکسیدکربن، تعداد ۱۶ نفر از ۱۹ تا ۲۵ بهمن جان خود را از دست داده‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ، اظهار کرد: استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، باعث ایجاد مصدومیت با گاز منوکسید کربن در افراد می‌شود. این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است از این جهت بسیار خطرناک محسوب می‌شود.

او درباره آمار مصدومین گاز منوکسید کربن تاکنون گفت: تعداد ۵۱۹ نفر در سراسر کشور بر اثر مصدومیت با گاز منوکسیدکربن دچار مصدومیت و حتی فوت شده‌اند. از این تعداد ۳۷۷ نفر از مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام و ۱۲۶ نفر در محل درمان شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: متأسفانه تعداد ۱۶ نفر از شنبه، ۱۹ بهمن تا پنج شنبه، ۲۵ بهمن در سراسر کشور فوت شده‌اند که استان‌های اصفهان و البرز بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

خالدی با اشاره به اینکه در استان‌های یزد، همدان و لرستان هر کدام ۲ نفر بر اثر مصدومیت با گاز منوکسید کربن فوت شده‌اند، افزود: در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قزوین و کهگلویه و بویراحمد هرکدام یک نفر بر اثر مصدومیت با گاز منوکسید کربن فوت کرده‌اند.

او گفت: هنگامی که با یک فرد مصدوم با گاز منوکسید کربن مواجه شده‌اید، باید درب و پنجره‌ها را باز کرده و فرد موردنظر را تا حد امکان به فضای آزاد منتقل کنید سپس انسداد هوایی فرد مسموم را بررسی و در صورت داشتن علم تنفس مصنوعی تا رسیدن پرسنل فوریت‌های پزشکی به مصدوم تنفس مصنوعی بدهید.

سخنگوی اورژانس کشور یادآوری کرد: توصیه می‌شود قبل از استفاده از وسایل گرمایشی به وسیله کارشناسان، ایمنی و استاندارد آن وسایل مورد بازرسی قرار بگیرد تا از هرگونه خطر احتمالی و مصدومیت با گاز منوکسیدکربن پیشگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار