آیین‌های جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

آیین‌های جشن و بزرگداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فردا شنبه ۲۶ بهمن ۹۸ همزمان با ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۱ هجری قمری خجسته سالروز میلاد سراسر نور و رحمت کوثر هستی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن و بزرگداشت مقام مادر، آیین‌های مردمی جشن در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

آذین بندی و چراغانی معابر و سر درب ادارات و اماکن عمومی، برپایی برنامه‌های شاد، مولودی خوانی و تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج جوانان از برنامه‌های این عید بزرگ و فرخنده است.

تجلیل از مقام مادران و زنان با دیدار و اهدای شاخه‌های گل و هدیه توسط همسران و فرزندان و بستگان نیز در این روز انجام می‌شود.

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه کبری (س) در روز جمعه بیستم ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت در مکه مکرمه متولد شدند و در ۱۳ جمادی الاولی و به روایت مشهورتری در روز سه شنبه سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری «در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌‎گذشت» در مدینه منوره به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار