فرماندار کنگان:

از آرای مردم صیانت می‌کنیم/ ریخت و پاش نامزدها نظر مردم را تغییر می‌دهد

فرماندار کنگان گفت: سوگند یاد می‌کنم که از آرای انتخابات بدون هیچ حب و بغض و سلیقه صیانت می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید علی پاکنژاد فرماندار کنگان در نشست توجیهی نامزدهای انتخابات جنوب شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه بیان کرد: رعایت اخلاق و بی طرفی اصل مهم در برگزاری انتخابات است و در این زمینه با پیروی از نگاه رهبر انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رای مردم عمل می‌کنیم.

او با تاکید بر ازوم رعایت اخلاق و انصاف در تبلیغات انتخابات مجلس افزود: تمام تلاش مان را برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور به کار خواهیم بست و انتظار است نامزدها و هواداران هم منشور اخلاقی انتخابات را با تمام وجود رعایت کنند و به اصول و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی در این رقابت مهم پایبند باشند.

فرماندار کنگان، پرهیز از انگیزه‌های مادی و توجه به مصالح عمومی را یکی از شروط مهم در رقابت‌های انتخاباتی دانست و ادامه داد: رعایت اعتدال و پرهیز از ریخت و پاش باید در اولویت تبلیغات انتخاباتی نامزدها باشد زیرا در شرایط کنونی کشور که شرایط اقتصادی مردم به دلیل تحریم‌ها مناسب نیست هر نوع ریخت و پاشی باعث می‌شود مردم به نیت نامزدها برای ورود به عرصه انتخابات با دید منفی نگاه کنند.

پاکنژاد با تاکید بر رعایت منشور اخلاقی انتخابات  از سوی نامزدها و هواداران، افزود: در تمام مراحل انتخابات چه در ایام تبلیغات، چه روز رای گیری و چه پس از اعلام نتایج همه باید پایبند به قانون باشیم و اگر اعتراضی هم وجود دارد از طریق مجاری قانونی مطالبه و پیگیری شود.

او با اشاره به افزایش مشارکت داوطلبان در رقابت‌های انتخابات مجلس در جنوب استان، گفت: در حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر (کنگان، دیر، جم و عسلویه) ، ۴۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.این در حالی است که در دوره دهم ۲۴ نفر ثبت نام کردند شامل ۲۳ نفر مرد و یک نفر زن و در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ۷ نفر ثبت نام کردند مشتمل بر ۶ نفر مرد و یک زن.

فرماندار کنگان از حضور سه نماینده ادوار مجلس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: از ۴۵ نفر ثبت نامی انتخابات مجلس در دور یازدهم، ۳۹ نفر اهل تشیع و ۶ نفر اهل سنت هستند. ۴ نفر از داوطلبان هم فرزند شهدا بودند.

پاکنژاد به میزان تحصیلات کاندید‌های انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: از مجموع ۴۵ نامزد ثبت نامی ۴ نفر دکترا، ۳۹ نفر فوق لیسانس، یک نفر لیسانس و یک نفر هم دارای تحصیلات حوزوی بودند.

او با بیان اینکه ۴۶ درصد ثبت نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه جنوب استان بوشهر تایید صلاحیت شدند، بیان کرد: از مجموع ۴۵ داوطلب ثبت نامی ۲۱ نفر تایید صلاحیت شدند و ۲۴ نفر هم از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت واجد شرایط شرکت در انتخابات شناخته نشدند.

فرماندار کنگان گفت: برای اجرای رای گیری در چهار شهرستان حوزه انتخابیه جنوب استان، ۱۷۲ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که شهرستان جم با ۵۰ شعبه بیشترین شعب اخذ رای را دارد و شهرستان‌های کنگان، دیر و عسلویه نیز به ترتیب دارای ۴۲، ۴۰ و ۴۰ شعبه اخذ رای دارا هستند.

فرماندار جم نیز در این نشست گفت: به عنوان متولیان برگزاری انتخابات، صیانت از آرای مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

محمد حسینی افزود: شهرستان جم آماده برگزاری انتخابات سالم و باشکوه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

او از نامزدها و هوادارانشان خواست، قوانین انتخابات را مطالعه و مصوبات وشورای پیشگیری از تخلفات را با جدیت اجرایی کنند تا اقدامات تبلیغاتی منطبق با قانون انجام شود.

فرماندار جم  رعایت سکوت انتخاباتی در روز اول اسفند را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد دوم اسفند انتخاباتی پرشور و حداکثری  در این شهرستان برگزار شود.

فرماندار دیر هم در این نشست با تاکید بر لزوم قانونمداری همه نامزدها‌ها و هواداران، بیان کرد: اگر همه به قانون پایبند باشند هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات نخواهیم داشت.

کریم علی حسنی با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگزاری سالم و باشکوه انتخابات در شهرستان دیر انجام گرفته است، افزود: فضای انتخابات در جنوب استان به ویژه شهرستان دیر فضایی رقابتی و توام با امنیت و آرامش است و انتظار داریم این روند تا پایان انتخابات ادامه داشته باشد.

او بر لزوم پرهیز از ایجاد تنش و تخریب در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: هم نامزدها و هم هواداران باید نهایت دقت را داشته باشند تا خدای ناکرده رفتار‌های تخریبی و خلاف شان نظام جمهوری اسلامی در انتخابات انجام نشود.

علی حسنی اخلاق مداری را لازمه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور دانست و افزود: هواداران و اعضای ستاد‌ها در مورد باید‌ها و نباید‌های تبلیغاتی توجیه شوند و  قانون انتخابات، ملاک عمل همه باشد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان دیر تاکید کرد: نامزدها لازم است نمایندگان شان را در شعب اخذ رای توجیه کنند و از افرادی استفاده کنند که هم به قانون مسلط باشند و هم بتوانند در آرامش شعب یاری‌گر دست اندرکاران باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.