در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کولاک برف در ارتفاعات استان‌های شمالی/ تهران سردتر می‌شود

نقشینه گفت: امروز در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان کولاک برف رخ خواهد داد.

کولاک برف در ارتفاعات استان‌های شمالی/ سامانه جدید بارشی در راه است / کاهش محسوس دمای پایتخت در راه استامیر حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران وگلستان بارش باران همراه با وزش باد و برای ارتفاعات این استان‌ها کولاک برف پیش بینی می‌شود از این رو به هوطنان توصیه می‌شود که از سفر به استان‌های شمالی اجتناب کنند و در صورت لزوم ضمن تماس با اداره راه تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

او افزود: بنا بر نقشه‌های هواشناسی امروز برای استان‌های خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی کرده‌ایم ضمن آنکه بر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز برای نقاطی از شمال غرب بارش پراکنده برف  و وزش باد خواهیم داشت که به تدریج از میزان بارش‌های شمال غرب کاسته می‌شود.


بیشتر بخوانید: استمرار بارش برف و باران در برخی مناطق کشور/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود


به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تا قبل از ظهر شنبه برای نقاطی از استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی فردا از شمال شرق خارج می‌شود.

نقشینه از استمرار وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ‌همدان، مرکزی ، قم، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد رخ می‌دهد که فردا وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک را در استان‌های خراسان جنوبی، ‌سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه صبح شنبه دما در نیمه غربی ایران کاهش خواهد یافت بیان کرد: صبح یکشنبه کاهش محسوس دما به نیمه شرقی کشور می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی  از ورود سامانه جدید بارشی به کشور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: ظهر یکشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب؛‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران همراه با وزش باد پیش بینی می‌کنیم که روز دوشنبه سامانه بارشی در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن به نقاطی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشیده می‌شود.

دمای تهران کاهش می‌یابد / پیش بینی بارش برف و باران برای نیمه شمالی استان تهران

نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: بعد‌ازظهر امروز افزایش ابر همراه با وزش باد و در جنوب این استان گرد و خاک رخ خواهد داد ضمن آنکه در ارتفاعات شمالی استان بارش پراکنده و احتمال کولاک برف وجود دارد.

به گفته وی یکشنبه شب و دوشنبه با عبور موج ضعیف از روی استان برای نیمه شمالی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امشب دما در تهران کاهش محسوسی خواهد داشت و همواره طی روزهای شنبه و یکشنبه شاهد روند افزایش دما خواهیم بود.

او بیشینه دمای امروز مهرآباد را ۱۳ درجه سانتی گراد و فردا را ۱۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: امروز بیشینه دمای شمیرانات ۸ درجه و فردا ۵ درجه سانتی گراد و همچنین کمینه دمای فردا صبح شمیرانات ۴ درجه زیر صفر و مهر آیباد صفر خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار