انتقاد جان کری از نظام سرمایه‌داری آمریکا

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با انتقاد از نظام سرمایه‌داری اعلام کرد ۱ درصد از جمعیت این کشور صاحب بیش از ۵۱ درصد کل درآمدهای آمریکا است.

جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوبامابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه‌وله، جان کری، وزیر امور خارجه دولت اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ از توزیع نامناسب ثروت در کشورش انتقاد کرده و گفت: «در حال حاضر، ۱ درصد جمعیت کشور ما صاحب بیش از ۵۱ درصد کل درآمدی است که به دست می‌آید. این وضعیت قابل دوام نیست.»

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور ایالات متحده، قوی‌ترین جایگاه در دنیا است اما لازم است این قدرت اجرا شود. در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.»

کری با انتقاد از رفتارهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفت: «ترامپ، باعث از هم‌گسیختگی ناتو شده، آدم‌ها را از هم دور کرده، به آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) و سران کشورهای اروپایی توهین کرده و در مقابل از افرادی مانند پوتین تمجید کرده است. این قابل قبول نیست.»

وزیر امور خارجه دولت اوباما مدعی شد: «اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه کماکان نقش مهمی در مسائل جهانی خواهد داشت. فکر می‌کنم اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه از بسیاری جهات قدرتمندتر هم شده است.»

جان کری اضافه کرد: «لازم است مردم ببینند که جهانی‌سازی به معنای استثمار نیست؛ لازم است آنها ببینند که اگر سخت‌تر کار کنند و بهره‌وری بیشتری داشته باشند، درآمدشان بیشتر می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چریک گمنام
۲۰:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سقوط امپریالیسم وصهیونیسم ونیولیبرالیسم با سرعت وشیب زیاد آغاز شده است.
آخرین اخبار